Tips til såre brystvorter!

Skogtrollet86

Forelsket i forumet
Første gang jeg fikk barn brukte jeg morsmelk og purelan. Da smurte jeg inn brystknoppen med melk, luftetørket, og smurte så inn brystknoppen med purelan (etter amming)

Denne gangen har jeg prøvd skjell. Og det fungerer veldig bra! Men man må passe på rensligheten med de skjella! Huske å vaske, og koke de etterpå, for å drepe bakteriene. Koke de i ca 5 minutter. Ellers kan man fort få sopp.

Noen som har flere tips???

Håper deg kommer noen super tips her! Trenger de sårt!!

Skjell er helt topp!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Albueskjell:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja riktig grep må være 1.pri men srlv da har man gjerne såre perioder- jeg har brukt å smøre melk på vortene/areola og lufttørket og har aldri fått sår eller brukt salve..men er kanskje heldig!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Du kan fint smøre deg føre du ammer også! :)

Jeg smører med unguentum m. Trenger ikke vaskes bort før amming å mindre kliss enn purelan synes jeg.

Purelan trenger heller ikke vaskes bort før amming.
Bruker purelan til "alt" av sår jeg. Små babyer med skarpe negler som klorer seg i fjeset, bla: smør på brystvortesalve og det forsvinner fort. Ellers:såre lepper, såre neglebånd, rifter osv.

ellers plukket jeg opp et tips ved brystspreng og starten på tette melkeganger: bruk sånne håndvarmeputer sammen med ullinnleggene. Da holder varmen seg godt.

her går jeg og venter på lillebror, er et par dager på overtid nå og er spent på når ting skal skje. Gikk 5 dager over på de to første, så prøver å være tålmodig:-).

Gratulerer til dere som har født og tvi tvi til dere som venter :-)

Back
Topp