Tips til romslige gummistøvler og vårsko? (Til brede og store småguttføtter)

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Strøm på jenter, med tips til romslige gummistøvler og vårsko :D.
Vis gjerne merker og bilder :)

Guttungen har gode brede føtter og god omkrets. Trenger stort nok "hull" å stappe foten ned i, og godt over vrista for å få plass til alt og god bredde. Flate såler da han fortsatt er liten og flat i foten.
Han er i lengde i str 22 i foten, men f.eks Viking vinterstøvel i str 22 kan han ikke få foten nedi lenger, selv om sålen passer, fordi skaftet nå er for trang.

Han bruker nå Kavat Defender str 23 (vipper og kunne nok brukt 22 med bare strømpis, men har hatt 23 nå fordi han gjerne har måttet bruke ekstra sokk frem til nå) så mulig 22 går i endel sko nå.
Viking gummistøvler i str 23 får han på seg med kun strømpebukse i, men lurer på om det fins romsligere gummistøvler over vrista som vil sitte bedre på han.

Vært å prøvd vårsko i en butikk hittil, men fikk ikke foten nedi annet enn en stoffsko man nesten kunne åpne helt opp, og orker ikke ta runden til ALLE skobutikker uten mål for turen :). Har hørt om Elefant/Elephant i Sverige men har ikke funnet noe info på nett, og vet ikke hvilke butikker over der som fører merket.

HJELP?

Jeg har god erfaring med geox, styr unna Timberland.

Jeg har god erfaring med geox, styr unna Timberland.

Det fins vel veldig mange modeller av de, så bare merkenavn gir meg veldig lite.
Geox-sko vi har sett har ikke vært mulige å bruke.

Goretex ponny skoa (vår/overgangssko) var veldig brede, så de kunne ikke mine ha (de har smale føtter). Viking støvlene har vært de bredeste vi har hatt (og derfmed ikke passa så gpdt til våre barn)

Min snuppe har brede føtter og høy vrist. Har hatt elefant når hun var mindre. Kjøpte på Deichmann i Sverige, se på nettsiden der kanskje? Ellers har hun hatt timberland med snøring, funket fint. Hun har nå viking Splash (?) støvler, de går akkurat. Lykke til :-)

Minstemann her bruker friends joggesko nå og han er og bred i foten og høy over rista. De er brede og så har de borrelås. Han hadde friends vintersko og de er brede i skaftet så anbefaler merket :) de kjøpes på obs..

Kan virkelig anbefale Angulus sko. En av mine gutter har alltid slitt med sko, han er høy over vrista og har bred fot.
Bruker kun Angulus til han.

Min gutt på 4 kan kun bruke Viking sitt. Har både vintersko, gore tex oversgangsko og cherrox i viking.. litt kjedelig, men sånn er det.

Forresten hadde han noen adidas joggesko i fjor som det stod extra wide inni...

Min snuppe har brede føtter og høy vrist. Har hatt elefant når hun var mindre. Kjøpte på Deichmann i Sverige, se på nettsiden der kanskje? Ellers har hun hatt timberland med snøring, funket fint. Hun har nå viking Splash (?) støvler, de går akkurat. Lykke til :)

Tusen takk :D
Skal sjekkes ut :).

Min gutt på 4 kan kun bruke Viking sitt. Har både vintersko, gore tex oversgangsko og cherrox i viking.. litt kjedelig, men sånn er det.

Forresten hadde han noen adidas joggesko i fjor som det stod extra wide inni...

Det kan jeg sjekke ut :)
Viking er desverre ikke bredt og stort nok for min gutt egentlig. Viking fungerer for jenta mi, som har smalere føtter enn gutten min... han er nok hakket over normalen ;-). Når han er 4år som din, kan han nok bruke Viking han også, men nå er han bare... plugg! <3

Minstemann her bruker friends joggesko nå og han er og bred i foten og høy over rista. De er brede og så har de borrelås. Han hadde friends vintersko og de er brede i skaftet så anbefaler merket :) de kjøpes på obs..

Er de mye bredere og romsligere enn vinterstøvlene dems? Der hadde vi ikke sjangs til å få foten nedi selv i mye større størrelse da vi forsøkte i vinter (vet de er små i str også). Vet du om formen på joggeskoa er bredere og annerledes i formen enn vinterstøvlene? Sist jeg spurte kom det også tips om endel sko til brede føtter (til vintersko) fra folk som trodde de hadde barn med brede føtter og høy vrist... men de fleste var ikke sjangs for min pjokk. hehe

Vi kjøpte nettopp noen støvler på coop.. De var skikkelig romslig! :) Både for å få foten nedi og selve foten foran :) Supernice :)

Er de mye bredere og romsligere enn vinterstøvlene dems? Der hadde vi ikke sjangs til å få foten nedi selv i mye større størrelse da vi forsøkte i vinter (vet de er små i str også). Vet du om formen på joggeskoa er bredere og annerledes i formen enn vinterstøvlene? Sist jeg spurte kom det også tips om endel sko til brede føtter (til vintersko) fra folk som trodde de hadde barn med brede føtter og høy vrist... men de fleste var ikke sjangs for min pjokk. hehe

Jeg synes de virker bredere er derfor jeg kjøper dem og jeg synes borrelås er mye greiere enn knyting :)

Jeg synes de virker bredere er derfor jeg kjøper dem og jeg synes borrelås er mye greiere enn knyting :)

Syns funker dårlig her i gården. Jeg må måle og være veldig sikker på at de er brede nok og ikke presser på foten verken her eller der :). han er for liten til å kunne gi noen svar selv. Så her må man frem med målebånd.
Tror nok hva folk mener er bred fot er ganske relativt.. for tror ikke Friends er særlig brede og romslige sko.
Får nok holde meg mot Elefant og det danske merket jeg har fått tips om. Vi har vært og prøvd alt i en skobutikk uten å få foten med mer enn to tær ned i f.eks. Ponny sko hehe. :)

takk for hjelpen alle sammen. Mange gode tips og tanker :).
Må nok belage meg på å bestille sko eller kjøpe i Sverige.

Vi kjøpte nettopp noen støvler på coop.. De var skikkelig romslig! :) Både for å få foten nedi og selve foten foran :) Supernice :)

Ja de gummistøvlene har jeg sett. De var vanvittig enorme da jeg så på støvler til jenta mi, så
de kan nok kanskje passe ja :). Husker ikke navnet på de, men var ikke Friends iallefall. Skal kikke på de jeg :)

Ja de gummistøvlene har jeg sett. De var vanvittig enorme da jeg så på støvler til jenta mi, så
de kan nok kanskje passe ja :). Husker ikke navnet på de, men var ikke Friends iallefall. Skal kikke på de jeg :)
Tritop eller noe sånt? Ja, var et annet navn enn de vanlige.. Var varme på beina også =) Foret inni, men ikke som sherrox :)

Syns funker dårlig her i gården. Jeg må måle og være veldig sikker på at de er brede nok og ikke presser på foten verken her eller der :). han er for liten til å kunne gi noen svar selv. Så her må man frem med målebånd.
Tror nok hva folk mener er bred fot er ganske relativt.. for tror ikke Friends er særlig brede og romslige sko.
Får nok holde meg mot Elefant og det danske merket jeg har fått tips om. Vi har vært og prøvd alt i en skobutikk uten å få foten med mer enn to tær ned i f.eks. Ponny sko hehe. :)

takk for hjelpen alle sammen. Mange gode tips og tanker :).
Må nok belage meg på å bestille sko eller kjøpe i Sverige.

ok ja men sånn er det noen ganger vettu,er ikke så lett :) bare hyggelig :)

Tritop eller noe sånt? Ja, var et annet navn enn de vanlige.. Var varme på beina også =) Foret inni, men ikke som sherrox :)

Stemmer :D. Tritorn eller thritorn eller no sånn? hehe
Men ja, de vil nok passe. Takk for påminnelse, skal bare sjekke om de er høye nok også inni.. brede nok er de. Så de da jeg skulle kjøpte støvler til jentungen, de hadde hun dansa vals i .. så jeg bare svinset rett forbi. hehe

Back
Topp