tips til reisemat??:)

snart mamma til en!!

Forelsket i forumet
Vi skal kjøre omtrent ti timer i bil i morgen... å jeg er sååå lei av pøle med brød på stasjonen..hehe!

Noen som har noen gode tips til mat vi kan ta med? (vi er to voksne bare)
har kjøleboks å alt...

Jeg trenger inspirasjon fra dere jenter...:)

Hva med litt godt brød eller rundstykker, godt kjøttpålegg, noen kokte egg, og smørost?

Jeg synes det er veldig kos å kjøpe rundstykker, og bare ha med vanlig godt pålegg (spekeskinke, ost, smør)
Så kan man smøre det man har lyst på[:)]

Omelett, salat og brød
Kyllingsalat
Gode baguetter med godt pålegg, feks laks, reker, roastbiff - pakk de de plast eller alufolie så de er lett å ta ut en og en

Frukt, ferdig vasket/oppskåret
grønnsaker og dip

bak horn med ost og skinke[:D] det er jo knall godt på tur[:)]

Eller så er jo rundstykker med godt pålegg på godt! Mat smaker alltid godt når en er på tur, synst eg[:)]

Foreldrene mine brukta alltid å steke rundstykker på morgenen før vi kjørte og smørta de med smør og tok på skinke og ost :) Kjempe godt :D

Vi lager ofte wraps
feks med tacokjøtt + salat å div, philadelphila & skinke + salat å div.
Pakker de inn i alu folie så de holder seg ordentlig på plass=)

God tur

Vi skal reise et stykke på mandag, og jeg og lurer fælt på hvilken reisemat vi skal ta med.. Lurer litt på pizzaboller jeg.. Jeg skal og ha med meg salat.. Oppskåret brød, pålegg, eggerøre i en plastboks, majones, kaviar (generelt pålegg på tube er jo genialt)..
Kjøp sånne småpølser (2 cm lange) og lag bittesmå innbakte pølser til turen.. [:D] Youghurter er jo enkelt.. Bare ha med engangsbestikk da.. [:D]

Back
Topp