Tips til rask og enkel bakst til barselbesøk!

Surflover

Surflover
Julibarna2014
Noen som har noen ess i ermet når det kommer til rask, lett og god bakst til babybesøkene? Som kan fryses ned...

Har ikke bakt så mye gjærbakst før, må jeg innrømme...

Del gjerne oppskriftene også! :)

Venter på "Lillebror", termin 2.juli

Meget enkelt :
Brownies i pose fra Toro med is, norske jordbær og is:)

Ellers har "Trines matblogg" oppskrift på verdens beste boller!!:)

Eller aller best :

be besøket kjøpe eller ha med noe (om de ikke allerede skjønner at de bør det ;) Hehe )

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker i fra september. ;)
Jeg har to vår/sommerbarn.
Her gikk det mye i is når vi fikk besøk siden det var to varme sommere med masse besøk.
Hamstra inn masse is, og kjøpte jordebær å hadde ved siden av.
Ellers hadde jeg muffins og sjokoladekake i frysern. Og mamma kom med litt kaker. Eller så smurte jeg på noen rundstykker.
Skulle jeg gjøre litt ekstra ble det ostekake.
Pavalovakake er jo også raskt. Bunnen i fra Toro er super enkel og god. Får også kjøpt ferdig marengsbunn.
Lettvindt å greitt.
Skal ikke så mye til.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

La andre baka for deg ;)

Mamma kom med boller som eg har fryst ned til besøk :)

Ellers så stresse eg ikkje så mykje med å ha slikt klart.
Da e dei som KJEM PÅ BARSELBESØK som skal ha noko med seg ;)

Jeg er enig med de over her.. De som kommer på besøk kan godt ha med seg noe selv :-)
Her i huset er ikke besøkende bortskjemt med at de får noe kaffebrød hver gang.. Kanskje jeg bare har en pakke kjeks å sette frem ;-)

Har bakt ei eplekake og ei rabarbrakake. Begge i langform. Perfekt og servere med is. Superlettvint, og null arbeid verken og lage eller ta opp av frysen å tine i mikroen ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk for all respons!
Ser ut til at det blir lite bakst på meg... Jeg kjøper kokosboller fra kokosbollefabrikken og legger i fryseren. Så blir det evt, jordbær m/ is og fløte, kjeks og andre lette greier.
Dette gjelder for de som ikke har vett til å ta med seg noe selv... ;)

Har ingen mor eller svigermor, så regner med min pappa og svigerfar kommer tomhendte i alllefall! Haha. Og ikke har de tilbudt seg å bake noe for meg eller med meg som forberedelse. Hoho!
Er litt annerledes som eneste kvinne i nærmeste familie... :D må gjøre alt sjæl, og fortelle mannfolka hva som forventes av de. :)

Venter på "Lillebror", termin 2.juli

Safarikake er knall godt og kjapt:)

1-2 pk safarikjeks
1 pk philadelphia
170-200 g melis
1 liten kremfløte

Knus safarikjeksen
Bland melis og philadelphia, så miks kremen. Bland deretter disse to.
Legg enten lagvis eller kjeks i bunn med krem oppå.
Pynt med friske bær!:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fylte horn, pizzasnurrer, is med jordbær/ fryste bær, boller/ skoleboller, skuffekaker :)
Eller kjeks, litt oppskjært frukt (eple, druer, melon f.eks), en kopp te eller kaffe eller iste!

Jeg har bare fryseskap under kjøleskapet, og har rett og slett ikke plass til noe bakst.. :(

Men noe som er veldig lettvint å lage er havrepai!
1pk frosne bær etter ønske (jeg bruker mye skogsbær) - legges i en ildfast form

6dl havregryn
3dl mel
3dl sukker

Alt dette blandes sammen og blandes med 300g smeltet smør.

legg oppå de fryste bærene, trykk deigen litt ned og lag et jevnt lag.

stek på 200grader i ca 25 min eller til skorpen blir gyllen.

Serveres varm med vaniljeis til :) Nydelig godt!

Herregud, nå ble jeg latterlig fysen på ALT nevnt over her da eller! Har ikke godt av å lese sånne tråder :p;):eek::oops::)

Vi steikte mye vafler når jeg fikk de to første. Møllerens pakke, så det går kjapt å smelle sammen :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp