Tips til røykere

Thomas toget

Glad i forumet
Dere som røyker er sikker dritlei av at alle maser på dere angående røykingen... så her kommer litt mere mas[:D][:D].

Jeg er selv røyker, men sluttet for et halvt år siden (klapper seg på skuldrene og jubler hurra!). Her er et tips som gjorde det enklere for meg å slutte.

Jeg er et konkurransemenneske uten sidestykke... jeg liker ikke å tape uansett hva det gjelder... regner med det er flere som meg som er på den måten.

Da jeg sluttet å røyke (23. september) fant jeg en kollega som ville være med på en konkurranse; om jeg ikke røyket de neste 6 månedene skulle han bake kake til meg... om jeg røyket skulle jeg bake kake til han. Det høres ikke så ille ut, men jeg skal love dere at det er kjipt å tape en slik konkurranse for røykeren. Jo flere folk på jobben som vet, det større blir nederlaget den dagen du må ta med kake på jobben... eventuelt jo mere fantastisk blir det den dagen kollegaen din må ta med kake på jobben [:D].  Kaka mi serveres på tirsdag om under en uke. Jeg gleder meg!

Jeg har en lignende konkurranse med svogeren min angående godis, kaker og potetgull; og funker som bare det! Anbefales på det sterkeste![:D]

Så bra!! [:D]  Jeg veit hvor god den første røyken på morran er! [:@]  Jeg heier på deg!!!

ORIGINAL: emmeline87

Jeg spiser pastiller og drikker vann til den store gullmedaljen fortida, men SKAL klare det!
Er på 3 dagen uten røyk nå[:)]

Kjempebra!!!!  Jeg skal være med å heie på deg, for jeg vet hvor vanskelig det er!  HEIAHEIA og OL-floka for deg![:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: RocknRulla

ORIGINAL: Thomas toget

Så bra!! [:D]  Jeg veit hvor god den første røyken på morran er! [:@]  Jeg heier på deg!!!
Uff,ja den er himmelsk hehe.
MEN,om jeg kan unngå den,i førsteomgang,så tror jeg MYE er gjort jeg se[;)]
For den er nesten de værste å bli kvitt,hehe

Ja, blir du kvitt morrasiggen er du godt i gang!  Du kan jo lage et veddemål med deg selv at du ikke skal røyke før kl 12... og så etter noen dager skyve det til feks kl 13, så kl 14 ??  Uansett, jeg syntes du er kjempeflink!  Ved forrige svangerskap sluttet jeg etter 12 dager... da fikk jeg så dårlig samvittighet for den lille kroppen i magen min... desverre begynte jeg å røyke da jeg sluttet å amme[:@]. Men så sluttet jeg igjen.. HURRA!  Håper, og tror, at dette er siste gang jeg slutter[:D]

Uff,ja den er himmelsk hehe.
MEN,om jeg kan unngå den,i førsteomgang,så tror jeg MYE er gjort jeg se[;)]
For den er nesten de værste å bli kvitt,hehe

Ja, blir du kvitt morrasiggen er du godt i gang!  Du kan jo lage et veddemål med deg selv at du ikke skal røyke før kl 12... og så etter noen dager skyve det til feks kl 13, så kl 14 ??  Uansett, jeg syntes du er kjempeflink!  Ved forrige svangerskap sluttet jeg etter 12 dager... da fikk jeg så dårlig samvittighet for den lille kroppen i magen min... desverre begynte jeg å røyke da jeg sluttet å amme[:@]. Men så sluttet jeg igjen.. HURRA!  Håper, og tror, at dette er siste gang jeg slutter[:D]
Ja,litt sånn jeg hadde tenkt å ta det denne gangen faktisk [:D]
Forrige runde gjorde jeg helt likst som deg,sluttet fordi jeg MÅTTE,ikke fordi jeg ville så jeg savnet røyken heeeele veien,fy fader å tragisk egentlig. Så,når jeg var ferdig å amme,så skulle jeg bare smake på en røyk,og det teiteste er jo at det smakte SÅ godt [X(]

Har virkelig et hat/elsk forhold til den forbaska nikotinen altså[:@]hehe

HAHA, vi er like på dette området, ser jeg.  Denne gangen var jeg liksom helt klar på det. "Nå er jeg ferdig med å røyke", husker jeg at jeg tenkte.  Og det hjalp jo veldig! Jeg også husker den første røyken etter at jeg var ferdig med å amme--- HJELPES den var god. Beste jeg noen sinne har tatt. Men så mye bedre å IKKE røyke... nå kan jeg gå på do på natta uten at hjertet banker i høy takt når jeg legger meg igjen. [:D]  Og jeg lukter ikke vondt!  Mannen min røyker pipe (en om dagen, så ikke så masse), men han STINKER!  nesten så jeg ikke orker å susse på han.  Jeg tenker at jeg har luktet like vondt som han.. æsj! 

Forbaska røyk!!  hehe. Men vi skal vinne!

Jeg tror det kan sitte i psyken  i LAAANG tid, desverre. Pappa slutta å røyke i 1976, men begynte igjen for noen år siden og sa til meg "en gang en røyker, alltid en røyker".-   MEN kjenner også ei som sluttet å røyke for 7-8 år siden; hun blir kvalm av røyk nå. Så det er håp for oss alle å ikke ville ha det igjen noen sinne.  Husker at det som gjorde meg til ikke-røyker forrige svangerskap var da søsteren min fortalte meg hva som skjedde med bebisen når man røyka... at den ikke fikk oksygen mens jeg røyket og lenge etterpå... da blei jeg skikkelig uggen av tanken og klarte å slutte etter 12 dager...

Men uansett er det tøft å slutte å røyke. Du, og alle vi andre som slutter, eller har sluttet, gjør en kjempejobb!

Jeg har aldri røyket selv, men måtte bare si at jeg synes du er UTROLIG flink! Det er jo til det beste for både deg og de rundt deg! KJEMPE flink, er du! [:D][:D][:D]

ORIGINAL: LuckyStar

Jeg har aldri røyket selv, men måtte bare si at jeg synes du er UTROLIG flink! Det er jo til det beste for både deg og de rundt deg! KJEMPE flink, er du! [:D][:D][:D]

Meg du skriver til?  I så fall tuuusen takk[:D]. Om det er noen andre du skriver til; HELT enig... de er kjempeflinke!

Meg du skriver til?  I så fall tuuusen takk[:D]. Om det er noen andre du skriver til; HELT enig... de er kjempeflinke!

hehe, alle vi "ex-røykere" er kjempe flinke synes jeg [:)][:)]

ORIGINAL: Soul

HEEEEELT ENIG!!!  Vi er kjempeflinke!!!!!!!!  "Så klapper vi oss selv på skuldrene og sier HURRAAAAAAA!"

Ja, jeg leste kun ditt innlegg fort før jeg svarte, så det var til deg. Men for all del, STOOOOOR respekt til alle dere som klarer å slutte! [:D][:D]

ORIGINAL: emmeline87

Jeg spiser pastiller og drikker vann til den store gullmedaljen fortida, men SKAL klare det!
Er på 3 dagen uten røyk nå[:)]

Hvordan går det med ikke-røykingen Emmeline87???

æ  e gla æ slepp den lukta av røyken,syns ikke den e nå særlig,men æ har røkt desverre i mange år.....men så slutta æ og gikk over til å bruke snus så da e æ like langt....må vel bare slutte med det og....det e jo nikotin det og da...[&:]

ORIGINAL: Soul

HEEEEELT ENIG!!!  Vi er kjempeflinke!!!!!!!!  "Så klapper vi oss selv på skuldrene og sier HURRAAAAAAA!"

HUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAA !!!!!!

Back
Topp