Tips til puppedamene

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Det siste døgne har jeg opplevd skikkelig tette melkeganger i ene brystet. Det har helt grusomt! Ble bare mer og mer sprengt, men fikk ikke ut melka! Auuu!

Fikk tips på barsel da jeg ringte dem om å bruke denne metoden:
http://ammehjelpen.no/artikkel/70/Brystspreng-oppmykning-Cottermans-grep

Begynte først med å varme opp puppen i en bolle med varmt vann og olje, til andre puppen begynte å lekke. Så brukte jeg cottermans grepet på areola ved å holde slik i 5 min, så hardt jeg orka. Da begynte det å komme noen dråper. Å jeg håndmelket ut så mye jeg kunne. Heldigvis var småtten sulten og sugde ut resten!! Juhuu! Så deilig!

Er en fin måte å sette igang utdrivningsefleksen også.

Var da jeg skulle bruke denne berømte nesesprayen at dette skjedde. Så det kommer jeg ikke til å gjøre igjen!

Bruker det håndgrepet spesielt på natta da det går litt tid og brystet blir for hardt for snuppa. Tømmer det litt så ikke hun blir for frustrert.

Du kan også dyppe en bleie i varmt vann og legge over puppen.

Gode tips ;) Var sånn jeg ble kvitt problemet også :)

Var helt desperat i går. Prøvde alt, varm dusj, bleie med varmt vann, masasje, pumping, håndmelking. Men ingenting hjalp. Puppen ble mer å mer sprengt å melkekanalene mer og mer synlig. Begynte å få røde striper på puppen. Var helt gåen, begynte å bli kvalm og svimmel. Så ringte barsel, å der var de som gav meg tipset. 1 time senere satt jeg med en tom pupp og en fornøyd baby :P

Back
Topp