Tips til prøvere? Pp 6.

Storken88

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Hei :) Er gått inn i pp 6 og er på jakt etter tips for å lykkes. Merker at dette opptar mye av tankene mine (våre) og begynner nesten å bli litt sårt. Har normalt syklus på 31 dager, forrige gang på 35. Når kan jeg da forvente eggløsning ?
Tips for å lykkes både før, under og etter EL mottas med stor takk :)

Er selv i pp 4 og har ikke lykkes enda, men tror det kan være lurt å gå til innkjøp av el-tester f.eks, så får du mer kontroll på når el er ihvertfall og det kan jo hjelpe :)

El-tester/temping for å finne ut når el faktisk er og at dere treffer på den:) Ut over d er d nok så kjedelig som å treffe hver mnd og vente på at d skal klaffe, er helt normalt at d tar inntil ett år hvis begge er tipp topp;)

Har tatt eggløsningstester under pp 4, den siste slo bare svakt ut. Er litt usikker på når jeg skal ta denne gang, siden forrige syklus var lengre enn vanlig

Har tatt eggløsningstester under pp 4, den siste slo bare svakt ut. Er litt usikker på når jeg skal ta denne gang, siden forrige syklus var lengre enn vanlig
Jeg har syklus på 31 dager, og el på cd20/21. Jeg har veldige smerter ved hver el, så det er ikke tvil om når det skjer noe. Kjenner du noe til el? Har du app hvor du kan skrive inn symptomer?

Jeg har syklus på 31 dager, og el på cd20/21. Jeg har veldige smerter ved hver el, så det er ikke tvil om når det skjer noe. Kjenner du noe til el? Har du app hvor du kan skrive inn symptomer?

Jeg får gjerne litt vondt i magen og blir litt småkvalm, men ikke noe som "skriker" EL.
Tips til app? :)

Jeg får gjerne litt vondt i magen og blir litt småkvalm, men ikke noe som "skriker" EL.
Tips til app? :)
Ovia og P Tracker Lite brukte jeg da vi var prøvere. De viser ikke de samme fruktbare dagene, så når jeg brukte begge fikk jeg liksom dekket tidlig el og sen el, siden de viser litt ulikt.

Ellers fulgte vi alle tips og råd: Humping annenhver dag i den fruktbare perioden, ingen ibux, minimalt med kaffe, la svømmerne være igjen så lenge som mulig, osv.

Lykke til :)

Ovia og P Tracker Lite brukte jeg da vi var prøvere. De viser ikke de samme fruktbare dagene, så når jeg brukte begge fikk jeg liksom dekket tidlig el og sen el, siden de viser litt ulikt.

Ellers fulgte vi alle tips og råd: Humping annenhver dag i den fruktbare perioden, ingen ibux, minimalt med kaffe, la svømmerne være igjen så lenge som mulig, osv.

Lykke til :)

Vi har fulgt alt det der, bortsett fra at vi har humpet hver dag rundt el. Også har jeg fått akupunktur forrige pp og denne.
Skal prøve appene, takk for tips ☺

Hvis du ikke vet eksakt når el er ville jeg ha testet fra cd10 og til jeg fikk positiv test. Lh stiger ofte på ettermiddagen så derfor kan man gå glipp av lh toppen viss man kunn tester på morgenen. Så det kan være lurt å teste på ettermiddagen eller morgen og kveld.

Du han prøve forskjellige urte osv, finner en tråd her inne med mange forskjellige tips ang det. Du kan Tempe,kjøpe el tester og laste ned applikasjoner for å skrive ned når du har hatt blødninger osv for å få en oversikt over når El er.

Eg bruker periode diary for få oversikt over syklusen min. Bruker ff for alt aent, for måling av temp,for å notere ned når me har hatt sex, når eg har hatt små blødninger osv osv.

Jeg tester jeg en del denne PP, som er tredje pp etter at vi dessverre måtte avbryte i uke 13.

Bidronningele, hostesaft og glidekrem som er sædvennlig, samt temping og eggløsningstester. Tar også folat og omega tre-kapsler.
Har tatt en fotsonebehandling for å få kroppen mer i gang, og skal fortsette med det og akupunktur den neste måneden. Nå vet vi jo at jeg kan bli gravid. Så da tenker vi jo at det vil skje igjen på et tidspunkt.

Har aldri drukket kaffe og drikker minimalt med alkohol.

Så passer vi jo på å legge inn en god del aksjer. Heldigvis går det bra for tiden og føles ikke som en plikt.
Men merker jo at vi er mer bevisste på å holde frekvensen oppe.

Høres litt voldsomt ut når jeg ramser opp alt, men jeg blir mer rolig av å gjøre noe som kan hjelpe på. :)
Men tenker uansett at det kan ta litt tid før noe skjer.

Håpet det snart ordner seg for oss alle!

Vi testet en del ut når vi var prøvere (lenge leve utolmodigheten :-P)

Vi prøvde å humpe hver dag, også dager der det var humping flere ganger til dagen. Det er ingen sikre studier på hva som er best, annenhver dag eller hver dag osv. Det viktigste er å humpe noen dager i forveien av el dagen, og selvfølgelig på el dagen.

Det beste tipset jeg har å komme med er å ta en tur til legen å få tatt diverse blodprøver som jern, b12, d-vitamin, leverprøver, stoffskifte osv.

Vi prøvde også grapefruktjuice, som skal bedre/fremme eggløsningsslim. Det skal drikkes fra tr og frem til el.

Noen bruker også solvipect hostesaft for å tynne ut elslimet, som visstnok skal gjør det lettere for svømmerne å nå målet, altså egget. Dette prøvde ikke vi ut.

Så har du også bidronninggelè for å få bedre kvalitet på eggene. Er jo også bra for hår og negler også.

Wild yam kjøpte vi også inn, dette er et "naturlig progesteron". Skal sies at jeg hadde kort lutealfase og at jeg var redd det var grunnen til at vi ikke lyktes, men fikk aldri brukt for den heller.

Vil absolutt anbefale deg og teste etter el både morgen og kveld for å virkelig finne lh-toppen. Hos meg for eksempel hadde jeg høyest nivå av lh om kvelden. Ved temping ser en jo når egget har sluppet, så er vell ikke så mye til hjelp siden det da allerede kan være for seint å hoppe i høyet, men da vet du sånn ca hvilken cd egget ditt slipper på. Er jo ikke alle som får positiv El test, men likevell har eggløsning.

Du har jo også å ligge med baken hevet etter samleie for at svømmerne skal guides i rett retning, og at en holder de inne en stund før en løper på toalettet.

Og sist men ikke minst "slapp av metoden". Sykt irriterende å høre det fra alle kanter om at når en slapper av og ikke stresser med det så går det. Skal sies at det funket for oss. En sydentur og litt mohjito så satt den ;-)

Denne pp testet jeg etter el , hadde sex hver dag el dagene, la med rompa opp og fikk orgasme hver gang . Drakk slimløsende hostesaft og grapefrukt juice. Om det var det som gjorde at det klaffet , vet jeg ikke. Men gravid ble jeg iallefall denne pp ♡

Back
Topp