Vi testet en del ut når vi var prøvere (lenge leve utolmodigheten
)
Vi prøvde å humpe hver dag, også dager der det var humping flere ganger til dagen. Det er ingen sikre studier på hva som er best, annenhver dag eller hver dag osv. Det viktigste er å humpe noen dager i forveien av el dagen, og selvfølgelig på el dagen.
Det beste tipset jeg har å komme med er å ta en tur til legen å få tatt diverse blodprøver som jern, b12, d-vitamin, leverprøver, stoffskifte osv.
Vi prøvde også grapefruktjuice, som skal bedre/fremme eggløsningsslim. Det skal drikkes fra tr og frem til el.
Noen bruker også solvipect hostesaft for å tynne ut elslimet, som visstnok skal gjør det lettere for svømmerne å nå målet, altså egget. Dette prøvde ikke vi ut.
Så har du også bidronninggelè for å få bedre kvalitet på eggene. Er jo også bra for hår og negler også.
Wild yam kjøpte vi også inn, dette er et "naturlig progesteron". Skal sies at jeg hadde kort lutealfase og at jeg var redd det var grunnen til at vi ikke lyktes, men fikk aldri brukt for den heller.
Vil absolutt anbefale deg og teste etter el både morgen og kveld for å virkelig finne lh-toppen. Hos meg for eksempel hadde jeg høyest nivå av lh om kvelden. Ved temping ser en jo når egget har sluppet, så er vell ikke så mye til hjelp siden det da allerede kan være for seint å hoppe i høyet, men da vet du sånn ca hvilken cd egget ditt slipper på. Er jo ikke alle som får positiv El test, men likevell har eggløsning.
Du har jo også å ligge med baken hevet etter samleie for at svømmerne skal guides i rett retning, og at en holder de inne en stund før en løper på toalettet.
Og sist men ikke minst "slapp av metoden". Sykt irriterende å høre det fra alle kanter om at når en slapper av og ikke stresser med det så går det. Skal sies at det funket for oss. En sydentur og litt mohjito så satt den ;-)