caracara
Forumet er livet
Har en fireåring som kan bli illsint for tida, og det kan ta en halvtime før hun roer seg ned. Hun får feks beskjed om å gjøre en ting (stå i ro mens tennene blir pusset, eller ta på en strømpebukse). Hvis hun tøyser det til slik at jeg ikke får pusset tennene, sier jeg opptil flere ganger - og fører henne Tilbake i rett posisjon. Tuller hun fortsatt,sier jeg at jeg ikke gidder å få pusset lengre. Da kan det tilte helt, og alt blir galt. Griner, brøler, hoster til hun gulper osv.
Mange situasjoner begynner med at vi gir en beskjed - kanskje tre ganger, og høyere siste gangen, fordi hun ikke hører etter - eller avbryter/snakker selv/evt skriker høyere for å overdøve det vi sier. Da skriker hun for at vi "kjefter" på henne ved å snakke høyt og strengt, men det må jo til for å få henne til å følge med.
Alle tips mottas med takk, dette er slitsomt
Mange situasjoner begynner med at vi gir en beskjed - kanskje tre ganger, og høyere siste gangen, fordi hun ikke hører etter - eller avbryter/snakker selv/evt skriker høyere for å overdøve det vi sier. Da skriker hun for at vi "kjefter" på henne ved å snakke høyt og strengt, men det må jo til for å få henne til å følge med.
Alle tips mottas med takk, dette er slitsomt