Tips til ny seng :)

sussna91

Elsker forumet
Januarlykke 2016
Trenger tips og erfaringer om senger! Vi skal kjøpe ny seng nå, og hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke mer enn 10000 på den. Men etter å ha fått veldig god hjelp på bonus har vi falt for Jensen ambassadør som koster 20000 nå på tilbud. Noen som har den? Eller eventuelt vil anbefale noen andre senger? :)

Vi har en billigere kontinental seng fra bohus. Husker ikke hva den heter. Men mener den kostet under 10 000 kr på fullpris. Vi kjøpte den på salg for noen år siden. Elsker den senga. Den var like god som den du har sett på men ikke av ett så kjent merke at der ble dyrt. Og irriterer meg at jeg ikke husker hva den heter.

Paris serien de har på Møbelringen er veldig fin, så kjøper du de madrassene du vil ha :)

Og husk på at man bruker ganske mye tid av livet sitt i senga, så en god seng og madrasser er viktig, bedre å legge i litt ekstra enn å bli plaget med kroppen i senere tid :)

Vi har en wonderland som koster 18 fullpris men fikk den for 12. Grunnen til at vi endte opp med den var at den hadde en forventa levetid på 15 år mot en levetid på 5 år for de billigere som koster rundt 10... da var det ingen tvil lenger :-P vi er veldig fornøyd!

Det viktigste vi fikk beskjed om var å snu madrassene hver gang vi skifta på senga. Da ble levetiden lengre. Vi har hatt vår billig seng i over 5 år og er kjempe fornøyd enda.

I dag har vi vært på fagmøbler å prøvd den nye serien av odel. De var veldig gode, men har mindre garanti og ikke 90 dagers bytterett om vi velger feil fasthetsgrad. Så ender nok på ambassadør. Den er på tilbud så sparer 8000 på den :) for de 8000 kan vi få den senga i 210x210, men det blir nok litt å ta i, haha :P
Senga vi har nå har jeg hatt siden ungdomskolen. Og den er mye brukt. Det er en billig fra jysk, og den har jo levd i 10 år :)

Sniker fra april, jobber selv i møbelbutikk og har Jensen ambassadør. Er selv kjempefornøyd og det er ikke uten grunn at den er bestselgeren deres :)

Back
Topp