Tips til ny kaffemaskin

Ryvita

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Novemberlykke 2020
Jeg har lyst på ny kaffemaskin. Har nå Nespresso kapselmaskin med separat melkeskummer. Er ikke veldig glad i svart kaffe, så melkeskummeren er i bruk ved hver kopp. Så, jeg kunne tenkt meg ny kaffemaskin med blant annet integrert melkebeholder som kan lage ulike varianter av kaffe med melk. Er også et pluss om det går ann å lage to kopper kaffe samtidig. Nespressomaskinen bruker jo ev halv evighet på en kopp, så om man har to på besøk og skal lage tre kopper kaffe så står man der da :hilarious:

Tips? Noen som har en kaffemaskin dere er fornøyd med?

Er du ute etter en annen kapselmaskin eller er det aktuelt med en som kverner bønner? Hva er budsjettet ditt? Hvor mye kaffe drikker du/dere?

Det er bare jeg i husholdningen som drikker kaffe i det daglige, og foretrekker kvalitet over kvantitet. Er også glad i Cortado og Cappuchino.
Samtidig er der greit at samboer og gjester klarer å lage kaffe, derfor droppet vi en helmanuell espressomaskin.

Jeg er godt fornøyd med vår Siemens EQ.6 Plus S100, som vi har hatt i halvannet år. Den er nok ikke noe kjappere enn Nespresso-maskinen din, spesielt ikke når du bruker melk, men den lager god kaffe (med gode bønner). Den kan lage to kopper om gangen, men ikke med melk.
Den steamer melk fint, trenger ingen beholder, men har et rør du slenger nedi melkekartongen.
Vedlikeholdet er veldig greit, den vasker seg selv etter hver gang du bruker melk (spyler varmt vann gjennom systemet).
Den er relativt ofte på diverse kampanjer hos Power og Elkjøp (kjøpte selv på Black Friday i 2019).

https://www.elkjop.no/product/hjem-...TE651209RW/siemens-eq-6-plus-s100-kaffemaskin

Er du ute etter en annen kapselmaskin eller er det aktuelt med en som kverner bønner? Hva er budsjettet ditt? Hvor mye kaffe drikker du/dere?

Det er bare jeg i husholdningen som drikker kaffe i det daglige, og foretrekker kvalitet over kvantitet. Er også glad i Cortado og Cappuchino.
Samtidig er der greit at samboer og gjester klarer å lage kaffe, derfor droppet vi en helmanuell espressomaskin.

Jeg er godt fornøyd med vår Siemens EQ.6 Plus S100, som vi har hatt i halvannet år. Den er nok ikke noe kjappere enn Nespresso-maskinen din, spesielt ikke når du bruker melk, men den lager god kaffe (med gode bønner). Den kan lage to kopper om gangen, men ikke med melk.
Den steamer melk fint, trenger ingen beholder, men har et rør du slenger nedi melkekartongen.
Vedlikeholdet er veldig greit, den vasker seg selv etter hver gang du bruker melk (spyler varmt vann gjennom systemet).
Den er relativt ofte på diverse kampanjer hos Power og Elkjøp (kjøpte selv på Black Friday i 2019).

https://www.elkjop.no/product/hjem-...TE651209RW/siemens-eq-6-plus-s100-kaffemaskin
Tusen takk for utfyllende svar :D

Tenke å bytte ut kapselmakina til fordel for en som kverner bønner ja, så da er jo den du har et godt tips. Helmanuell blir nok litt for avansert her også. Det er stortsett bare jeg som drikker kaffe, og nå i permisjonen blir det vel 2-3 kopper om dagen som regel. Hender mannen min tar seg en kopp, men det er heller sjeldent. Så det er jo ikke et veldig stort forbruk. Kjøpte moccamaster kaffetrakter for et par år siden som jeg tar frem fra boden når vi har flere enn tre på besøk som drikker kaffe, men tenker at med en kaffemaskin som kverner bønner og lager god kaffe så blir kanskje ikke trakteren så ofte brukt.

Så smart med rør ned i melkekartongen, det hørtes lettvint ut! Rimelig lei av å vaske den separate melkesteameren min for hver kopp :dead:

Back
Topp