Tips til neste bilstol?

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Lille snuppa trenger straks ny bilstol.. Noen som har tips til et godt kjøp? :)
 
Vi har Cybex Sirona Z i-size som neste bilstol. Har ikke tatt den i bruk enda, men er veldig fornøyd med babystolen som er Cybex Cloud Z. De går på samme base. Sirona kan roteres mot deg slik at du sparer ryggen når du løfter barnet inn/ut av stolen. Mener hun på butikken sa den kunne brukes forovervendt også, men det er ikke anbefalt.

Vi så også på Britax Max Way Plus. Men det er så mye enklere med isofix :) Mulig vi går for denne i bil nr 2 når hun begynner i barnehage og vi trenger to stoler.
 
Sverger til Swingfix M i-size, helt nydelig! Kan brukes både forover og bakovervendt, og bra med tanke på sikkerhet. Begynte og bruke denne ved 5 mnd.
 
Jeg ser det kun varer til barnet er 105cm, og koster 6000kr, så det er nok ikke aktuelt for oss :rolleyes: Jeg regner med at lillemor er lengre enn det når hun kan gå over til beltestol.. Så da må vi evt ha enda et sete :wacky: Men takk for tips ;)
 
Last edited:
Vi har en Besafe izi plus. Den er rimelig diger, men er til gjengjeld opp til 25kg og blant de med plass til litt lengre barn. 3300kr etter å ha ventet litt på prisguiden-søk. Har gjort det bra i sikkerhetstester.
 
Vi har en Besafe izi plus. Den er rimelig diger, men er til gjengjeld opp til 25kg og blant de med plass til litt lengre barn. 3300kr etter å ha ventet litt på prisguiden-søk. Har gjort det bra i sikkerhetstester.
Kan legge til at det er han på 2år og 3 mnd som egentlig har den stolen, men den står i passasjersetet foran, så når det bare er jeg og lillemor som kjører, stiller jeg den ned til hennes størrelse. Hun har foreløpig sin maxi-cosi-cabriofix i midten i midten (vi har 3 rekker med bilseter).
 
Back
Topp