Tips til navnefest?

Lo86

Flørter med forumet
Skal snart ha navnefest for vår lille datter, så da lurer jeg på: Hvordan opplegg hadde dere i selskapet? Bare mat og kaker og kaffe, eller er det vanlig med taler og sanger i dåp/navnefester?
Gir dere eget barn dåpsgave/navnefestgave? Tenker det hadde vært koselig å gi henne et smykke eller lignende fra oss foreldre :)

Vi hadde bare mat og kaker/kaffe :) holdt det ganske enkelt. Ingen sang og taler.
Hadde ikke kjøpt gave selv, men skal kjøpe et stjernetegn-smykke nå etterpå :) åsså fikk han medlskap i boligbyggerlaget ;)

Vi hadde ikke sanger eller taler.. Ser ikke helt poenget med slikt før en evt. konfirmasjon..

Vi vil ikke ha bordkort engang. For at det ikke skal bli så formelt ;) Vi skal gi ham gave fra oss.

Vi hadde koldtbord, kakebord, kaffe, bordkort og bunad. Før maten holdt jeg en kort velkomsttale. Deretter hadde mannen min skrevet en utrolig fin tale til lillebabyen om hvordan hun fikk navnet sitt.

Det var kanskje litt høytidelig, men samtidig skulle det jo være det, det var en veldig viktig og spesiell dag for oss som betydde mye.

Gaven fra oss ble et teppe jeg bestilte fra ei som syr her lokalt, med navn og fødselstall på. I tillegg fikk hun jo festen.

Her var det bare mat, kaker og kaffe - og gaveåpning. Var i dåp til ungen til kusina mi og jeg var fadder så jeg og annen fadder laget sang. Og mormoren til dåpsbarnet holdt tale. Men det kommer jo litt an på gjestene om de er folk som holder tale og sånn. Ikke alltid er det så mye å si heller da, med mindre det er noe spesielt. Men vi hadde pent dekket bord så det var formelt sånn sett.

Vi hadde mat og kaker. Ingen taler eller sanger, det ville vært rart for meg. Hadde ikke bordkort, men pent dekket bord. Ingen gave fra oss, men tror han fikk fra velsa:p
Vi husket knapt å ta bilder:p

Back
Topp