tips til nattavenning?

vevina

Forumet er livet
siden nr to er på vei, så føler jeg sterkt behovet for å få mini til å sove gjennom natta.
på gode dager, så er han våken 3-4 ganger i løpet av natta. og han får flaske.tenkte kanskje å trappe ned gradvis på flaska. men det er liksom ulikt hvor mye han drikker ver natt.

tar imot tips med stor takk!

Først av alt må han få godt med mat på dagtid, sånn at han er noenlunde mett når han legger seg. Jevnlige måltid, og at han får spise til han ikke vil ha mer. 

Om natta tenker jeg det kanskje er best å bare kutte tvert, særlig viss det varierer hvor mye han drikker. Da er det gjerne et tegn på at han egentlig ikke trenger så mye nattmat lenger?
Vi vente av med nattpuppen ved at hun flytta på eget rom, og så gikk jeg bare ikke inn og ammet henne. Når hun våknet og skrek gikk pappaen inn, roet henne og tilbød vann. Etter to-tre netter våknet hun ikke.
Klart, vi har hatt tilbakefall når hun har vært syk og når vi har sovet på samme rom. Men når vi har kommet hjem/blitt friske og kommet inn i den vanlige rutinen igjen har hun falt til ro av seg selv. 

Kanskje prøve å bare gi litt vann, eller se om det holder å bare gi smokken ett par ganger.

Vi er litt sånn av og på med nattmat vi... Hadde en good periode før jul og så ble vi syke... Men denne uka har han plutselilg sovet hele natta igjen, bortsett fra natt til i dag. Men her mates han til maks hele dagen, men han er så aktiv så bruker for mye energi. Så hvis han ikke får mat om natta så er det opp halv 6 og få grøt med en eneste gang.

Jeg mener at når de får nok mat om dagen, så kommer det av seg selv om natta. Her funker det ikke å tilby bare vann, da blir det bare hyl. Men nå får han jo bare 1 måltid her da.. Hva med å prøve å kutte ned antall måltider?

Men skjønner at du vil sove om natta, det vil jeg også. Og orker nok ikke å ta kampen når neste har kommet, så vi må få gode rutiner før sommeren her.

Back
Topp