Tips til MORSOM trening?

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
Jeg må begynne å trene, men syns det er kjedelig å trene. Mister veldig lett motivasjonen. Trenger tips til morsom trening! PS Ikke si zumba, jeg eier ikke koordinasjon dessverre! 

Zumba er visstnok moro uansett koordinasjon eller ei, har jeg hørt! Har ikke prøvd det selv, men det ser jo innmari moro ut! Jeg synes at svømming er usigelig herlig... 

Helt klart riding, om du liker hest og kan få lånt deg en  Ellers så ER Zumba gøy, jeg eier ikke rytme men klarer alikevel å henge med (Veel, når jeg ikke er høygravid da hehe!). Step og aerobic er også veldig morro!

Da vil jeg anbefale deg treningssenter, og bli med på saltrening! Det er gøy, og mye forskjellig! Også kan du jo få med deg venninnene dine, så blir jo alt gøy! Da er du ikke alene, også finner du nok noe som passer for deg:)

thaliemamma skrev:
Da vil jeg anbefale deg treningssenter, og bli med på saltrening! Det er gøy, og mye forskjellig! Også kan du jo få med deg venninnene dine, så blir jo alt gøy! Da er du ikke alene, også finner du nok noe som passer for deg:)

Sign

Takk for svar jenter. Svømming passer egentlig midt i blinken så tror jeg må satse på det. Men føler på en måte at man ikke blir "svett" nok av det... ;)

svømming er noe av den beste treningen man kan trene. forbrenner masse fett, og samtidig trener mange,mange muskler :)

Jeg har vært aktiv squashspiller i mange år, og det er absolutt en sport jeg kan anbefale. Det er morsomt, så man tenker ikke på det som trening i det hele tatt. Likevel trener man alt: kondisjon, styrke, koordinasjon, man strekker musklene og blir mykere, alt på en gang.

Du bør gi zumba en sjanse, d er kjempemorro :) Og d er langt i fra så vansklig som d ser ut til asså!

Jeg syntes ikke zumba er så moro.. men riding, svømming eller få med noen venner på vollyball eller lignende.

Svømming er morsomt. for ¨få variasjon i treningen er det mange(tusenvis) forskjellige drills man kan bruke. Sculling er også morsomt når man har "tak på vannet"

Ellers er jeg en sucker for basistrening og kondisjonstrening..finnes utrolig mange morsomme øvelser. :)

mamiii skrev:
Takk for svar jenter. Svømming passer egentlig midt i blinken så tror jeg må satse på det. Men føler på en måte at man ikke blir "svett" nok av det... ;)

Belive in me..du svetter MYE i bassenget.

Jeg jobber som hovedtrener i en svømmeklubb og trener selv så godt som daglig. Bruker du latexhette får du litt føling med hvor varm du egentlig blir under ei økt ;)

Spinning er moro :)

Rockering! Og zumba kan man laste med å gjøre for seg selv - selv om man ikke eier koordinasjon ( hello! ) så gjelder det egentlig bare å holde rytmen.

*Shining Star* skrev:
Helt klart riding, om du liker hest og kan få lånt deg en  Ellers så ER Zumba gøy, jeg eier ikke rytme men klarer alikevel å henge med (Veel, når jeg ikke er høygravid da hehe!). Step og aerobic er også veldig morro!

Signerer denne jeg! Det er kjempemorro, og ofte merker man ikke hvor mye man bruker musklene. Samtidig får man en stor følelse av mestring (f.eks om man øver på samling, sittende trav, sjenkelvikning osv osv). På tur har man en kamerat, og man kan velge om man vil ta det helt rolig eller pøse på, samtidig som man får opplevd naturen. Og så er det kjempebra for holdningen. Aldri hatt så god rygg som da jeg drev med ridning. Samt at det hevdes å være godt mot hodepine. Nei, ridning må bare være den ultimate treningsmetoden

Eg er ein utålmodig sjel og held ikkje ut med dei same øvelsene gong etter gong. Har vore medlem på treningsstudio i snart eit år, men har sjeldan mulighet til å delta i gruppetrening, og det eigentreningsopplegget eg har fått (og det nye eg fekk av fysio) fungerar ikkje. Får ikkje trent slik eg vil og slik at eg føler eg får nok utbytte av det.

Har prøvd zumba og det var ok. Ikkje fantastisk, men smålig underholdande. Har prøvd dance aerobic og det var ca zumbavanskelighet x 100 000 000. Det hadde nok vore kjempegøy om eg hadde klart det, men eg hadde ikkje sjans + at bekkenet krangla. Spinning holdt på å ta livet av ræva mi, kunne knapt bevege meg i fleire dagar etterpå! Ikkje noko for meg, men skjønar at det er veldig effektivt.

Det eg har likt best på treningsstudioet er sirkeltrening, altså styrketrening på kanskje 20 ulike apparat (1 minutt hardkjør, 30 sekund pause/bytte av apparat). Det likte eg. Men det er lite av den slags til dei tider eg faktisk har mulighet for å trene.

Eg har kome fram til at eg ikkje kjem til å fortsette medlemsskapet mitt no når bindingstida går ut, det er for dyrt i forhold til kva eg får ut av det. I staden for skal eg børste støv av Wii Fit'en min, det er MORSOM trening det! Varierande kor svett ein blir sjølvsagt, men dersom ein går for styrkeøvelser og kondisjonsøvelser (og mindre på f.eks. balanse) så blir ein god og varm. Plusset er at ein kan trene heime, akkurat når det passar.

For meg passar det best når ungane er i seng dei dagane mannen jobbar seint. Og då er det naturlegvis vanskeleg å gå ut av huset... Og så er det kjekt å kunne sjå film eller noko mens ein trener (dersom ein f.eks. tar jogging eller rockering, øvelser der ein ikkje treng å sjå på skjermen. Eller ein kan ha eit lite wii-bilete oppe i eine hjørnet og film på resten av skjermen).

Det spørs heilt kva du er ute etter. Wii er neppe hard core trening, men det er uendeleg mykje betre enn ingen trening. Eg gjekk ned 15 kg på eit år ved hjelp av lett omlegging av kosthald og så wiitrening. Det hjelper altså! (Har gått opp fire kg det året eg har trent på studio, til tross for ok kosthald...).

Det viktigaste er å fine ei treningsform du liker og som du faktisk får gjennomført reint praktisk, i forhold til jobb, heim og ungar.

TRX med musikk :-)) Svetten renner og det er kjempe gøy og effektivt :-)) Søk på TRX på youtube for å sjekke ut hva det går ut på.

Back
Topp