Tips til mitt hus! (OBS. Mange bilder!)

Angelicka

Forumet er livet
Ta dere ut, kritiser og kommander! Hehe.. Vi har mye jobb som gjenstår i huset vårt da. Skal legge nytt laminatgulv på kjøkken, stue og gang(litt lysere enn den kirsebærfargen), liste gulver og tak i stuen, male soverommet, og kanskje bygge på litt på kjøkkenet og skifte dører og benkeplate. Nå har vi bare malt kjøkkendørene.
Tips til innredning, samt farge på soverom mottas med takk! Kunne tenkt meg en kontrastvegg der, bak sengen liksom.
Ellers er dusjkabinettet ganske nytt på badet, så se bort fra de "opp" - klistremerkene[8D]

Se ellers bort ifra rot dere eventuelt måtte se..hehehe...

Da var linkene fikset. Beklager at bildene ble så store. Krangler fælt med bøtta idag!

Kjøkken:

Stue:

Gang:

Bad:

Soverom:

(Skal bytte sengetøy idag -herlig[;)])

Dett var dett. Har en rotebod med fryseboks og sånn og, men den får dere ikke se nå[;)]

jeg ville hatt gulvteppe under salongen og ett farge tema på kjøkknet...
og heng de 2 svarte bildene på lik linje...

fikk  ikke opp de 4 siste bildene..

men du hadde det jo kjempekoselig da...

ORIGINAL: Tusull

Hva er den store klossen på kjøkkenbenken..?[8|] [:D]
Jeg ville ha festa og ordna med alle ledningene deres jeg.. For det var masse ledninger rundt om kring..
Også ville jeg fjerna "opp" merkene på dusjen..
Med så store stuevinduer syns jeg det er fint med litt høye potteskjulere..
Ellers syns jeg dere hadde det kjempefint jeg! Ryddig og rent også [;)] [:D]

Klossen er oppvaskemaskinen vår *ler*.. Derfor vi vil bygge ut under kjøkkenvinduet, slik at vi kan sette kjøleskapet der, og få en stor oppvaskemaskin der kjøleskapet står nå.

Ledningene våre blir jeg seriøst gal av! Mannen min det som skal ha all slags duppeditter[;)] Noen tips?

Opp-merkene skal av, men de sitter grusomt godt fast. Noen som har tips til å få det av? Nesten netopp fått inn dusjkabinett og flislagt gulvet på badet ser du..

Hva er en potteskjuler? [8|]

Takk for svar[:)]

ORIGINAL: ostepoppen

jeg ville hatt gulvteppe under salongen og ett farge tema på kjøkknet...
og heng de 2 svarte bildene på lik linje...

fikk  ikke opp de 4 siste bildene..

men du hadde det jo kjempekoselig da...

Har tenkt lenge på dette med gulvteppe, men har droppet det til nå pga kattehår.. Men har voldsomt lyst på da! Noen tips til farge, mønster osv?

La forresten til et bilde av stue/kjøkkenvinduene[;)] Noen som har tips til gardiner e.l. til å ha i kjøkkenvinduet?

Jeg syns fargen på kjøkkenet var fin. Lurte også på hva den "klosser" var[:)] He, he, ja kjøkkenet kunnet nok vært litt større[:D] La også merke til alle ledningen, de hadde jeg blitt gal av. Til tv`en finnes det ledningskjulere, tror en får kjøpt de på el-butikker. Ledningene kan også legges langs listene, da sees de ikke så godt.
Badet var veldig fint[:D] Jeg hadde hengt opp et forheng eller dør forran oppvaskmaskin og tørketrommel, da vil rommet virke mye ryddigere.
Grønnt og blått er gode soveroms farger. Lykke til

Syns du hadde det veldig fint jeg.[:)] Men teppe hadde gjort seg ja, hva med persisk? Det er lett å holde pent når man har dyr. Hvis du kjøper ett med silke i... Bare synd det er så dyrt.

Du får kjøpt sånne hvite "lister" til å legge ledninger i, legger dem langs tak el gulvlister så er dem borte[:)]
På soverommet ville jeg hatt en av de mørke lilla fargene i jotun NOW serien (skulle skrevet hvilken, men jeg får ikke opp fargekartet nå[8|]) som kontrast farge på veggen bak sengen[:D]

Du har det kjempekoselig! Vi har like lampetter, hehe! Bohus [:D] 
Ville hatt et sandfarget salongteppe jeg da.

Ellers likte jeg den grå kjøkkeninnredningen, det er det ikke så mange jeg vet om som har.

Nei, vi hadde vel eike-kjøkken før, pusset det ned, og malte det. Men har lyst på nytt nå da. Kanskje hvitt med lik benkeplate som gulvet, når det er lagt.
Jeg har tenkt på lilla eller brunt som kontrastvegg på soverommet ja! Men aaaner ikke hvilken farge som passer da på de andre veggene til det.
Ledningene skal jeg pese litt på mannen min for å få fikset når han kommer hjem fra Nordsjøen tenker jeg. Ikke lenge siden det anlegget kom i hus, så har bare fått hengt det opp. Det er de ledningene som henger i stuen. Det er verre med de som kommer ned fra tv, men lurer på om jeg har sett noe på Clas Ohlson som kan skjule det?
Vi har tenkt på en glassdør foran vaskemaskinen og tørketrommelen da, men det skjuler jo ikke "rotet" så godt.. Hm...
Et sandfarget salongteppe hadde vært fint ja!

Takk for gode tips så langt[:D]

Hihihi, det er herlig ikke sant?
Skal teste med neglelakkfjerner jeg da! Det er jo glass, så burde tåle det!!!

Men hvor er det jeg ikke har blomsterpotte? *Kikke meg rundt* [8D]

Kjøkkenet må jeg si meg enig i : fin farge, oppvaskemaskinen var skikkelig "stygg" ....hehe  og så var det jo ganske lite,ja!

Lampettene i stuen burde ha hengt på lik linje.
Ville ikke hatt den "barstolen" stående i kroken der ,med det bildet oppå ....nei!Gjem den i en bod ...

Tror jeg ville ha hatt en gardinstang til, som går over terassedør og kjøkkenvinduet. Hatt samme gardiner: en ved døra og en på høyre side av kjøkkenvinduet.
Så hadde jeg hengt opp en likens persienne eller en liftgardin i kjøkkenvinduet.

Vitrineskapet du ar er kjempefint men det ville jeg ha satt en annen plass.
Kanskje brukt bokreolen din til romdeler og satt vitrineskapet der som reolen står ...Det lille bordet ved siden av sofaen har ingen nytte ..bare rom "fyll" .....

Tror jeg ville ha prøvd å ommøblere, slik at jeg fikk tv-en på den veggen der som lampettene henger ....

Men det er meg.

Syns det er viktigere at DU trives og liker det slik du har det!!!
Ryddigt og fint hadde du det iallefall!!

Håper jeg bare ikke kritiserer nå da for du hadde et veldig fint hjem[:D][:D]

1. enten flytte glasskapet og sette tv'n på midten av den veggen eller ha glasskapet der og flytte tv'n[:)]

2. ta bort den barstolen og henge opp bildet[:)]

3. ordne ledningene[:)]

4.skifte potte i gangen,ta bort den blå og heller få en lys en[:)]

5.hengt bildet over sofaen lengre ned. har lest at fra sofan så ta ca 30 cm mellom sofa og bilde[:)]

6. få et pr.hyller på badet til kurgene[:)] så får du plass til andre ting oppå kommoden[:D]

Legger til en ting, vet ikke om noen andre allerede har skrevet det men[:D]
Jeg ville hatt en kommode/tv benk stående under tven, da blir den liksom ikke så alene også skuler du ledningene på vggen bak + at du kan dytte den bassen inni der [:D]

Synes du snakket om rot jeg! Var jo ingenting rot der jo!
Fint hjem synes jeg!
Men tror ikke jeg ville prøvd neglelakkfjerner på klistermerkene først.
Heller babyolje, eller plasterfjerner som du kan kjøpe på apotek.

ORIGINAL: bellulf

yeah[:D]har du tegning øve leiligheten og?så konne eg ha lagt inn i et program eg har gidd masse tips[:D]e nemlig interiør konsulent[:D]hehe....så må du komma me ønsker å sån så fikse eg d inn i programme mitt[:D]vis du har lyst seff?

hvilket program har du??

jeg er på jakt ette et slikt program!!

ORIGINAL: #Grusomme Gabriel#

Kjøkkenet må jeg si meg enig i : fin farge, oppvaskemaskinen var skikkelig "stygg" ....hehe  og så var det jo ganske lite,ja!

Lampettene i stuen burde ha hengt på lik linje.
Ville ikke hatt den "barstolen" stående i kroken der ,med det bildet oppå ....nei!Gjem den i en bod ...

Tror jeg ville ha hatt en gardinstang til, som går over terassedør og kjøkkenvinduet. Hatt samme gardiner: en ved døra og en på høyre side av kjøkkenvinduet.
Så hadde jeg hengt opp en likens persienne eller en liftgardin i kjøkkenvinduet.

Vitrineskapet du ar er kjempefint men det ville jeg ha satt en annen plass.
Kanskje brukt bokreolen din til romdeler og satt vitrineskapet der som reolen står ...Det lille bordet ved siden av sofaen har ingen nytte ..bare rom "fyll" .....

Tror jeg ville ha prøvd å ommøblere, slik at jeg fikk tv-en på den veggen der som lampettene henger ....

Men det er meg.

Syns det er viktigere at DU trives og liker det slik du har det!!!
Ryddigt og fint hadde du det iallefall!!

Skal bli deilig å få ny oppvaskemaskin etterhvert ja! Lampettener er hengt opp rett, men det ser kanskje skjevt ut på bildet? I hvertfall målt og hengt opp på linje[;)]

Jeg hadde bokreolen som romdeler før, og jeg følte jeg ble kvelt rett og slett. Var herlig å få byttet plass på det[:D]

Men du har helt rett i dette med gardiner. Kunne tenkt meg noe der altså!

Den stolen sover katten på, så hun hadde vel blitt dødens fornærmet om jeg hadde tatt den bort...hahaha.. (Og så har jeg laget den selv da[;)]

Synes denne var så utfyllende og bra, så jeg svarer på denne. Blir sagt mye her som også blir sagt ovenfor[;)]
Så jeg svarer med en annen farge i innlegget for å ha oversikten..hehe...

ORIGINAL: ~savannah~

Kan hende jeg kommenterer mye av det samme som er skrevet over, men orker ikke lese alt, så her kommer mine meninger [8D] Synes alt i alt at det ser ut som et FINT hus med masse potensiale!!! [:)][:)][:)] Dette virker sikkert veldig kritisk, mitt hjem ser ikke bedre ut, så er ikke det det handler om! [8D][:)] Konstruktiv kritikk bare, siden du ber om det [:)]

KJØKKEN:
  • Veldig fin og harmonisk farge! Synes du har kommet bra utav det ved å male det! Fint at det er ryddig og fint i skapdørene som er åpne/av glass... Fint og ryddig kjøkken :)

• Har du mulighet til å sette søppelbøtta inni et skap? Hadde blitt litt finere da, men regner med det er en grunn til at de står der ute. Hva med en lift-gardin, litt sprek en? Noe typ isolde kjøpte til sitt kjøkken? (annen tråd lengre ned)

Ja, det er ett problem med den søppelbøtta. Får den ikke inn under vasken for der er vasken så dyp. Og i det skapet den står foran, står mikrobølgeovnen i. Det siste store skapet må jeg nesten ha til gryter[8D]

STUE:
  • Glasskapet med glass bør bort. Less is more, det dreper stua litt synes jeg. Ville heller hengt tv`n midt på den veggen, og ikke noe annet. Kanskje en liten flatskjerm-tv-benk under, for å skjule litt ledninger, små høytalere osv?

Det som er her er at vi samler på glass og har mange fine. Har ingen annen plass å putte de glassene heller. Men en liten tv benk hadde kanskje ikke vært dumt. Problemet er at det er så liten plass der eneste[&:]
  • Skift ut lampene over sofaen til noen mer moderne og nøytrale? Og heng dem i samme høyde! :) Bildene var fine...

Hihihi, de henger rett altså. Det ser bare skjevt ut på bildet ser jeg. Tatt bildet i en dum vinkel tenker jeg!!! Men kanskje noen nye lamper hadde vært moro ja[:D]
  • Mal listene et strøk til?! [:D] Veldig fin farge på stua, er det perlegrå?

Fargen i stuen er latte/caffe latte. Husker ikke helt! Vi skal liste taket på nytt, og gulvene også. Blir samme listene som du ser i resten av huset.
  • Fjern barstolen med bildet oppå, heng heller opp bildet et sted

Det er katten sin soveplass, så hun hadde vel blitt dødelig fornærma[8D] Men om jeg skal ha visning her, så skal den bort!!!
  • Sofa: Et par puter til kanskje? Litt store og mektige? Offwhite er jo fin! [:)]

Ja, kunne tenkt meg det! Noen forslag?
  • Teppe under spisegruppa, kanskje lys/beige eller en frisk farge?

Det og hadde vært kjempefint! Har ikke kjøpt det til nå, for har to katter som oppholder seg på barstolen og på stolene der i spisestuegruppen, så det blir vel ganske hårete. Men kanskje finne ett teppe som ikke hårene legger seg godt ned i?
  • Bokhylla var fin og ryddig, bra! Den kommer nok mye mer til sin rette om den får litt luft ved å fjerne alle sakene som står ved siden av! (stolen, posene osv).

Ja, der er visst roteplassen min nå. Skal få fjernet det rotet[8|]
  • Vasene på det lille eikebordet (Lack Ikea?) var fine, men synes lysestaken på gulvet ble overflødig. Igjen, less is more [:)]

Jeg har vurdert om jeg skal kaste den når vi skal på søppelplassen neste gang ja[;)]
  • Om du er villig til å flytte om, kan du sette spisegruppa der sofaen står nå, og sofaene overfor hverandre ved vinduene? Da kan du også sette glasskapet sammen med spisegruppa på en måte, for de passer jo godt sammen i og med at spisebordet er i glass og i svart... Altså "veldig bra" forklart: [8D]

S         B         S
O         O         O
F         R          F
A         D         A

Jeg skjønte hva du mente, men da blir det "feil" med tven nå, og så er det så greit å slippe å se kjøkkenet så godt[:D] Hadde en vegg der før, for jeg hater åpen kjøkken løsning egentlig..hehe...
  • Fjernet persiennerne, og hengt opp likedan gardin ved det tomme vinduet...
Kunne tenkt meg det ja!
GANG:
  • Skifta ut den blå blomsterpotta med en lys

Ja, den begynner å bli noen år nå ja....[&:]
  • Hengt opp et annet bilde, kanskje noe i lerret, typ svart-hvitt? Ikea? [;)] Bare et par eksempler:

Det hadde vært kjempefint! Men stemoren min er kunstner og har malt to bilder til meg, så hun hadde vel blitt dødelig fornærma om jeg tok de ned[:D][;)]
SOVEROM:
  • Fint soverom, men ville malt det. Kanskje i en rolig og harmonisk lysegrønn farge? Det skal nemlig vi [:)] Fine møbler og lamper, kanskje det bare er litt maling som skal til for å få et lunt og harmonisk soverom [:)]

Ja, det soverommet skal pusses opp! Nå så det kanskje ekstra sterilt ut uten dynetrekk da, men planen er å male ja. Så har jeg lyst på hvitt hodegjerde, hvite nattbord, og hvitt garderobeskap[;)]

GENERELT: FIKS LEDNINGENE!!! [:D][8D]

*Mase på mannen* [:D][:D][:D]

Tusen takk for mange kjempegode tips!!!

ORIGINAL: bellulf

yeah[:D]har du tegning øve leiligheten og?så konne eg ha lagt inn i et program eg har gidd masse tips[:D]e nemlig interiør konsulent[:D]hehe....så må du komma me ønsker å sån så fikse eg d inn i programme mitt[:D]vis du har lyst seff?

Oi! Det hadde vært kjempestilig! *Tenke over hvor tegningene er*...hm...

Eneste jeg har å si er at du ikke bør ta laminat.. Det er billigere ja, men det er hardt og iskaldt! Det er virkelig verdt de få ekstra kronene å invistere i en skikkelig parkett istede!

Back
Topp