Tips til min forfengelighet? Forebygge ammehår..

Juligull16

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Er førstegangsfødende og lurer på om noen har tips ;)

Nå når jeg har gått gravid har håret mitt blitt fantastisk! Jeg klipte av meg 30-40cm når jeg fant ut at jeg var gravid. Har fortsatt skulderlangt hår. Det var skikkelig slitt etter diverse bleking og extensions.

Nå er det så sunt som det aldri har vært før og blitt mye tykkere. Leste at en mister mindre hår når man er gravid.

Jeg bekymrer meg litt for "manken" når jeg skal begynne med ammingen.

Er det noen kosttilskudd jeg kan ta eller Produkter en kan bruke for å ikke miste så mye hår?
 
Jeg mista ikke er eneste hårstrå, så det er nok litt forskjellig...
 
Ja jeg mistet mye hår, men det var ikke så lett å se, for jeg har mye og tykt hår fra før.

Arcon tisane er et kosttilskudd som brukes mot håravfall, men har ikke prøvd det.
 
Leste noe om det der i stad faktisk, og håravfall skulle visst ikke ha noe med ammingen å gjøre. Det er rett og slett bare at hormonene i kroppen når vi går gravid gjør at vi ikke mister noe særlig hår, så når vi er ferdige med graviditeten så synker hormonnivåene igjen, og da detter det håret man skulle mistet i svangerskapet av :) og at det bare er en myte at man kan ta vitaminer for å unngå det :(
Kjenner jeg gruer meg sjøl også, for jeg mista helt sykt mye hår sist, som eeeeeendelig har blitt litt lengde på etter siste gang :p Hehe
 
Tror ikke jeg mistet så mye hår av ammingen,- MEN når babyen begynte å gripe skikkelig og daglig hang seg fast i håret mitt mistet jeg masse! Haha. Tror ingen produkter hjelper mot det ;p
 
Leste noe om det der i stad faktisk, og håravfall skulle visst ikke ha noe med ammingen å gjøre. Det er rett og slett bare at hormonene i kroppen når vi går gravid gjør at vi ikke mister noe særlig hår, så når vi er ferdige med graviditeten så synker hormonnivåene igjen, og da detter det håret man skulle mistet i svangerskapet av :) og at det bare er en myte at man kan ta vitaminer for å unngå det :(
Kjenner jeg gruer meg sjøl også, for jeg mista helt sykt mye hår sist, som eeeeeendelig har blitt litt lengde på etter siste gang :p Hehe
Huff! Kanskje jeg kan ta noe uansett? For placeboeffekten? ;) vil ikke miste mye hår. Det at håret har blitt tykt og fint har vært noe av det eneste positive bivirkningene av dette svangerskapet ;)
 
Ja jeg mistet mye hår, men det var ikke så lett å se, for jeg har mye og tykt hår fra før.

Arcon tisane er et kosttilskudd som brukes mot håravfall, men har ikke prøvd det.
Jeg er åpen for å prøve alt, så takk for tipset :)
 
Jeg var vant til å miste litt hår føre graviditeten, men etter jeg ble gravid så har jeg ikke mistet ett hårstrå. Så er nok noe med at vi kansje ikke mister så mye nå bga hormonene, men at det man skulle ha mistet i graviditeten heller kommer etter fødsel. Sånn var det når jeg gikk med Dattern min for 5år siden også, mistet ingenting under graviditet, kun før og etter! Men håper jeg slipper vikene eller at det er dotter som detter av :(
 
I år fyller gutten min 7 år, og nå først er håret mitt blitt like tynt som før svangerskapet :p Så det har altså holdt seg tykt i flere år etter ammeslutt også, håret mitt har aldri vært så fint som de årene. Må se å bli gravid igjen snart, så jeg berger det igjen :p Men aner ikke hvorfor, tok ingenting..
 
Visste ikke at jeg hadde mistet hår forrige gang før det plutselig begynte å vokse ut ca 1 år etter fødselen. Så nå har jeg masse 5-6 cm langt hår i vikene som ser helt idiotisk ut om jeg har håret i strikk.
 
Er det ikke noe som kalles ølgjær(tabletter) som skal føre til fyldig og fint hår?
Det husker jeg frisøren min sa for noen år tilbake:)
 
Er det ikke noe som kalles ølgjær(tabletter) som skal føre til fyldig og fint hår?
Det husker jeg frisøren min sa for noen år tilbake:)
Husker mormor tok ølgjær i sin tid da hun var oppegående og bodde hjemme (bodde på sykehjem de siste årene). Hun hadde fantastisk flott hår men om det var ølgjæren som var årsaken vet jeg ikke. Hun døde i en alder av 89 uten ett eneste grått hår. De ansatte trodde hun farget det og gikk og ventet på at fargen skulle vokse ut. De ventet i rundt 8-9 år
 
Her har håret vært på bærtur lenge. Har etter at jeg ble gravid fått masse "baby hår" som stikker rett opp enkelte plasser...

Husker sist så røytet jeg noe enormt.. Så håper det ikke er like ille nå. Har ganske kort hår så trenger ikke akkurat å tyne det ut :p
 
Man mister gjerne mye hår dersom man går ned I vekt. Som ofte skjer samtidig med amming. Dersom du forsøker å gå ned "sakte" vil det kanskje hjelpe? :)
 
Heldig du. Jeg mister sinnsyke mengder hår nå i graviditeten. Ser ut som rota på hårene dauer/visner og bare faller av. utrolig kjipt.
 
Jeg mister en del hår, og vet det blir enda verre når jeg ammer-det vet jeg.
Jeg er frisør og har startet med en sjampo jeg veit hjelper mot håravfall. Nå er jo ammehår hormonelt betinget så det finnes ingen garantier for at det skal hjelpe, men kjenner mange i samme situasjon som det har hjulpet på, så jeg håper det hjelper på meg :)
 
Jeg mister en del hår, og vet det blir enda verre når jeg ammer-det vet jeg.
Jeg er frisør og har startet med en sjampo jeg veit hjelper mot håravfall. Nå er jo ammehår hormonelt betinget så det finnes ingen garantier for at det skal hjelpe, men kjenner mange i samme situasjon som det har hjulpet på, så jeg håper det hjelper på meg :)
Hvilken shampoo er det du bruker da? ;)
Jeg er vel veldig heldig som har fått bedre hår under graviditeten :) hjalp vel også å klippe av en hel del og ikke fargebehandle det...

meeen.. Jeg har fått kviser igjen da. Ser ut som en 14åring.. Så synes jeg "fortjener" flott hår ;)
 
Back
Topp