tips til middag uten potet/pasta?

Bleiemos

Forumet er livet
Jeg SKAL klare å gå ned i vekt, men jeg får det rett og slett ikke til så lenge jeg spiser potet og slikt. Nå har jeg jo potetmiddager nesten hver dag siden guttungen spiser det samme som meg. Det er så enkelt å mose til han. Så jeg lurer på om dere har tips til enkle middager uten potet/ris/pasta, som likevel går an å mose til babymat?[8|]

du kan jo lage potet/pasta til han, og heller en stor, ovnsbakt tomat og mer kjøtt eller lignende til deg? eller annet grønnsaker og sånn istedefor potet/pasta til deg?[:)]

Ja har tenkt på det, men fiskeboller og kjøttkaker er liksom ikke like godt uten den hersens poteta...[8D] Skulle jo gått an for en stund, men har en tendens til å gå opp igjen i vekt med en gang jeg begynner på igjen..

Da jeg bodde på hybel var jeg jo alltid slank, selv om jeg stort sett bare spiste drittmat. Men med en gang jeg kom hjem å fikk skikkelige potetmiddager, så raste jeg opp igjen i vekt![&:]

ORIGINAL: Bleiemos

Ja har tenkt på det, men fiskeboller og kjøttkaker er liksom ikke like godt uten den hersens poteta...[8D] Skulle jo gått an for en stund, men har en tendens til å gå opp igjen i vekt med en gang jeg begynner på igjen..

Da jeg bodde på hybel var jeg jo alltid slank, selv om jeg stort sett bare spiste drittmat. Men med en gang jeg kom hjem å fikk skikkelige potetmiddager, så raste jeg opp igjen i vekt![&:]

nei, det er nok uvant så lenge en er vant med potet til. men tror nok man blir vant med andre ting også etterhvert[:)] lykke til [;)]

Vi hadde kyllingevinger med salat til middag idag.
Spiser faktisk utrolig skjeldent poteter og ris. Pleier å ha en salat eller stekte grønnsaker til.
Pasta spiser jeg en gang i blandt, men da velger jeg fullkornsvarianten.

Gubben her i huset spiser ikke karbohydrater, altså ris, potet, pasta o.l.
Så det er sjelden jeg lager det til middagene. Vi spiser vanlig mat, bare uten ris, potet og pasta. Ungene har jo ikke noe behov for det de heller, så ser ikke noe problem i at de spiser det samme som oss.

Vi bare har ekstra med grønnsaker ved siden av kjøttet, fisken, kyllingen etc

hvorfor må du kutte det for å gå ned i vekt? handler jo om å spise mindre enn man gjorde før.. 1 potet er feks nok:) jeg spiser alt, men med måte og jeg går ned i vekt.. sverger til www.vektklubb.no !!!Har gått ned 5,1 kg på 3 uker bare ved å endre kostholdet, og da spiser jeg poteter, pasta og ris! Er masse oppskrifter der inne også.

her har du i allefall noen forslag:

kyllingburger
fylt paprika
svinekoteletter på seng av forskjellige grønnsaker
pizza med skinke,løk, paprika, purre, sopp.. (veldig mager og god!!)
wok
pannekaker med kyllingkjøttdeig

ORIGINAL: catgun

hvorfor må du kutte det for å gå ned i vekt? handler jo om å spise mindre enn man gjorde før.. 1 potet er feks nok:) jeg spiser alt, men med måte og jeg går ned i vekt.. sverger til www.vektklubb.no !!!Har gått ned 5,1 kg på 3 uker bare ved å endre kostholdet, og da spiser jeg poteter, pasta og ris! Er masse oppskrifter der inne også.

her har du i allefall noen forslag:

kyllingburger
fylt paprika
svinekoteletter på seng av forskjellige grønnsaker
pizza med skinke,løk, paprika, purre, sopp.. (veldig mager og god!!)
wok
pannekaker med kyllingkjøttdeig

Nei, jeg har bare erfaring med at jeg går opp i vekt når jeg spiser potetmiddager. Og spiser aldri mer enn en potet pr middag!:) Føler jeg spiser ganske sunt ellers også altså. en eller annen fullkorns frokostblanding til frokost, yoghurt/banan/kiwi til lunsj, normal middag med f.eks fiskegrateng, kjøttkaker, fiskepudding o.l, og somregel brød med vanlig pålegg til kvelds. Går tur nesten daglig, og er også en del på steppemaskina. Så har jeg en vaskejobb tre ganger i uka, samtidig som jeg er alene med guttungen, og er jo trening i seg selv bare det..[8D] Men ikke søren om jeg klarer å gå ned i vekt altså. Så når jeg tenker på at jeg i de periodene hvor jeg aldri spiste poteter nesten aldri la på meg, så tenker jeg at det er absolutt verdt et forsøk.

Hjertelig takk for middagstips!!![:D]

ja da er det jo det:) men jeg anbefaler absolutt vektklubb.no altså! det er helt normal mat, men der teller du kaloriene! syns faktisk det er moro jeg!!

lykke til i allefall:D

ORIGINAL: catgun

ja da er det jo det:) men jeg anbefaler absolutt vektklubb.no altså! det er helt normal mat, men der teller du kaloriene! syns faktisk det er moro jeg!!

lykke til i allefall:D

Har hørt mye bra om det før også, så kanskje jeg skal prøve!:) Er ikke mye jeg "trenger" å gå ned, er snakk om 5-10 kg.. Men det er jaggu meg noen seige kilo altså..[8D]

Mange takk for tips!!:)

Jeg bruker fullkornpasta mye, å spiser mye grønnsaker..
har gått ned 6 kg på 4 uker[:D] til småen koker jeg potet til han visst det er potet middag, så
spiser jeg bare grønnsaker og feks fisk![:)] osv.. spiser potet ett par ganger i uken, men da spiser jeg bare 1...

ORIGINAL: Heijdii

Jeg bruker fullkornpasta mye, å spiser mye grønnsaker..
har gått ned 6 kg på 4 uker[:D] til småen koker jeg potet til han visst det er potet middag, så
spiser jeg bare grønnsaker og feks fisk![:)] osv.. spiser potet ett par ganger i uken, men da spiser jeg bare 1...

Jeg spiser egentlig veldig sjeldent ris og pasta, er helst potet det går i. Men kan jo kanskje gåt il innkjøp av fullkornspasta også![;)]

Får jeg spørre hvilke grønnsaker du pleier å spise? Si at du har f.eks fiskegrateng til middag... Jeg er jo vant til gulrot og poteter, men hva ellers er godt? Er så alt for dårlig på dette med grønnsaker![&:]

Back
Topp