Tips til middag i forbindelse med familieselskap 1 årsbursdag

marri86

Glad i forumet
Jenta mi blir 1 år 4 Januar og vi tenkte å ha bursdagsfeiring her hjemme for henne.
Vi inviterer da nærmeste slekt fra begge sider.Blir rundt 18 stk totalt tenker jeg..
Tenkte middag og kaker. (Kakedelen finner vi ut av etterhvert..Den er ikke så vanskelig)

Min søster kan ikke spise hvetemel.

Noen forslag til greie middager?
Må være noe som ikke gjør at jeg må stå på kjøkkenet under hele bursdagen..

Vet du vi kjørte hot dog vi! Hehe. Skikkelig barnebursdag, mine besteforeldre koste seg og. :-) hadde heller tenkt på hva bursdagsbarnet liker. :-) gryteretter osv er jo enkelt og greit. :-)

Jeg hadde faktisk lyst til å ta pølse og brød med tilbehør etc men det falt ikke i smak hos visse personer...
Ellers vurderer jeg noe som hjemmelaget spagetti bolognese eller lapskaus..

Skal jo da være folk i alle aldre der..
Tulla mi er matvrak så hun liker egentlig alt hun :)

Vi har hatt pølser, karbonadeamørbrød, biff strogonoff, hamburger.. Ja og sikkert mer :)

Vi har alltid litt "bedre" middag når vi har familieselskap. Aldri noe veldig avansert eller tidtakende, men litt bedre på noen måter. Pynter bordet, og spiser av finserviset. Vi har hatt helstekt indrefilet med ovnsbakte poteter, saus og grønnsaker. Hadde jeg skullet ha selskap i januar hadde vi sikkert kjørt for kalkun.

Vi har pleid å ha pølser ;)

Men hva med lasagne? Du kan lage i langpanne(r) og gjerne lage ferdig på morgenen, evt dagen før (den blir jo bare bedre, for "setter" seg litt mer). Så serverer du med salat og (hvitløks)baguetter til.
Deilig :)

Forrige bursdag hadde jeg en stor kjele med wienerpølser i buljong, hjemmelaga miniburgere med brød, hjemmelaget potetsalat, grønn salat, masse dressinger osv kjempe populært hos både store og små. Gangen før det hadde jeg to forskjellige hjemmelaga gryteretter med masse godt tilbehør til, salater, nybakt focaccia, aioli, hvitløk og urtesmør etc
Man kan jo også lage taco, lett å lage til mange å kan lages til på forhånd. Vi pleier å lage en buffet på kjøkkenet så alle går å forsyner seg med det de vil selv. Veldig greit og enkelt når man blir så mange. Så slipper man å bruke hele måltidet på å sende rundt maten :P

Back
Topp