Tips til mere melk?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Jeg ammer og gir MME i tillegg.

MME får hun på natten (det er liksom tomt for melk i brystene når natten kommer)

Jeg prøver nå å pumpe får å så gi hun det istedenfor MME på natten, men problemet er at hun spiser jo alt jeg har på dagen.

Noen tips til å få mere melk?

Hun er 1 mnd, hun får 120 ml MME om natten.
Hvor mye hun får av meg vet jeg ikke.

Det er nattamming som gjelder. Så om du kan amme før du gir mme på natten så er det supert :)

Det er ikke tomt selv om det kjennes sånn ut, men det er mindre melk på kvelden, men den er til gjengjeld fetere.
Det er få kvinner som ikke kan fullamme fra naturen sin side, så bare amme masse masse masse, så skal du se du kan fullamme på null tid! ;)
(Og nattamming er viktig, som nevnt over meg her.)

Nattamming er gull for produksjonen, så tipper det snur fort om du kan kutte nattflaska. Når jeg måtte delamme en periode ga vi i samråd med ammepoliklinikken aldri flaske på natt, kun 4-5 ganger på dagtid. Pumpet 1-2 ganger i døgnet. Etterhvert tok vi vek litt og litt mme, ammet mer og mer, og kunne etterhvert fullamme og da holdt vi det gående til 6 mnd, ammer fortsatt mye vedsiden av fast føde.

Det produserer mest under amming og når brystet kjennes tomt ut (da er også melka fetest - babygull!). Det er dessuten aldri tomt :) Det som fungerte godt her var vindusviskeramming når vi jobbet opp produksjonen, frem og tilbake fra pupl til pupp, du har nemlig mer enn 2 pupper, du har både 3 og 4 og 5! Hvis baby bare blir krakilsk gi så lite mme du kan. Brystet fyller seg til et måltid på bare 20 minutter (gjennomsnittlig) og er helt fullt etter 2-3 timer. Men jo fullere brystet er jo mindre melk produseres, så cluet er jo hyppigere amming (på "tomme" bryst" jo bedre :)

Jeg satt flere dager på ei hytte på fjellet i sommer og ammet og leste Donald. Gull for melkeproduksjonen, det var de dagene vi fikk kutta flaska helt :)

Back
Topp