Tips til matpakker

Har ikke skolebarn, men hva med eggemuffins (matmuffins), lappekaker av noe slag (banan, søtpotet osv, jeg har til og med lagd med bær)? Omelett, horn med pizzafyll/ost og skinke?
Som sagt har jeg ikke skolebarn, så aner ikke hva som er lov å sende med og ikke :sorry:
 
Hos oss er alt lov, men vi oppfordres til sunn mat og helst ikke sende med dem penger til å gå på kiwi...

Vi har laget eggemuffins (stekt egg i muffins form med ønsket fyll, pepperoni, bacon, skinke, paprika, alt ettersom hva de velger) og grove pizzaboller. Pastasalat (middagsrester) og havregrøt i matthermos.

Dette er av det jeg sender med mat streik-ungen min som glatt kommer hjem uten å ha spist Søstra velger gjerne knekkebrød med fårepølse eller leverpostei, hun liker ikke havregrøt. Men pizzaboller og eggemuffins slår an hos henne også.
 
Aner ikke. De smører maten sin selv (9, 12, 13 og 16 år), da kan de nemlig ikke klage på at noe er feil.
 
Grove vaffler, matmuffins, også bruker vi ofte frukt som en del av pålegg. F.eks ost med drue eller eple på.
Ellers er hun glad i yoghurt med havregryn og hjemmebakte polarbrød.
 
Har ikke skolebarn, men hva med eggemuffins (matmuffins), lappekaker av noe slag (banan, søtpotet osv, jeg har til og med lagd med bær)? Omelett, horn med pizzafyll/ost og skinke?
Som sagt har jeg ikke skolebarn, så aner ikke hva som er lov å sende med og ikke :sorry:
Det meste er lov
 
Blir endel salater, middagsretter, innbakte horn, pizzasnurrer, vanlig brødskiver. Alltid med minst en frukt + liten pose nøtter. Og vann.
 
Pizzasnurrer, wraps, salat, middagsrester og skiver går det helst i her om dagen. Så har hu med seg frukt/grønt og evt yoghurt.
 
Har ikke skolebarn, men i barnehagen sender jeg med brødskiver (hjemmebakt grovbrød), omelett eller hardkokt egg i båter eller ei fiskekake fra gårsdagens middag (om vi har spist det og har til overs), tomat i båter og kanskje en gulrot.
 
Mellombar, yoghurtpose, grønnsaker, frukt, babybell/ostesticks, ritzkjeks, lefser med pålegg, bananmuffins.
 
Masse god tips her, skal jeg notere meg selv også! [emoji4]

I dag har eldste vår med grove pitabrød med rømme, agurk, mais og paprika. Det er veldig populært hos henne [emoji4]
 
Vafler, pannekaker, tacolefse med ost, polarbrød, rosiner, mandler, div frukt, ritz kjeks, havregryn og biola.
 
Har ikke skolebarn og gutten får mat i BHG. Men hender han har med seg matpakke i andre settinger. Kan være salat med kylling eller ost/skinke, havregrøt (enten tilsett kokende vann eller ferdig i mat termos), innbakte horn, lapper, grove vafler med grønnsaker i, eggmuffins, matmuffins, kjøleskapsgrøt, chia pudding.
 
Lapper!
Lag stor røre, hell i lang panne, putt i ovnen på 180 i ca 15-20’mim.
Favoritt oppskriftene til velsa er:
- søtpotet, havregryn, egg og melk
- melk, havregryn, egg, kokosflak og banan
- melk, havregryn, egg, eple og kanel
Kan fryses og holder ca 3-4 dager i kjøleskapet.
 
Det må da være ett flott tips :)
Er ikke mye som er bedre enn selvstendige barn :)
Når man har barn som personlig synes at ingen matpakke er et flott valg er ikke det å la dem ta ansvar helt selv nødvendigvis den beste løsningen. Noen av oss har nemlig barn som ikke synes mat er nødvendig. Og timene mellom frokost og middag er ganske mange til å gå uten mat.
 
Jar du prøvd ut noen av tipsene du har fått? :)
 
Når man har barn som personlig synes at ingen matpakke er et flott valg er ikke det å la dem ta ansvar helt selv nødvendigvis den beste løsningen. Noen av oss har nemlig barn som ikke synes mat er nødvendig. Og timene mellom frokost og middag er ganske mange til å gå uten mat.
Like fult ett godt tips ;)
 
Mamma brukte lage sandwich med omelett og salat til meg :D det er et flott minne, maten min var alltid sååå god
 
Back
Topp