Tips til matpakke/lunsj?

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Jeg har aldri i mitt liv vært vant til å ha med meg matpakke noen plass, hverken på skole eller jobb :oops:
Nå som jeg er gravid har jeg veldig lyst til å ha med matpakke/lunsj på skolen, samtidig som jeg føler at det er nødvendig ;) Ettersom dette er ganske "nytt" for meg, har jeg lite ideer og forslag til hva som kan være godt, næringsrikt og mettende..

Jeg blir veldig glad om du kommer med dine beste tips, - alt fra knekkebrød til middagsrester :D

Alltid bare hatt med meg brødskiver jeg. Så kjedelig er jeg :p

Vi lagde hjemmelaget Polarbrød i går..stor hit for store og små:) godt med det meste av pålegg på.

Brødskive med omelett eller kokt egg.
Ost/skinke med salat/paprika/agurk.
Pastasalat.
Pannekaker.
Lasagn og brødskiver/rundstykke.

Grove brødskiver med salat, pålegg etter ønske og oppskjært agurk og evt tomat og paprika i plast (så blir ikke skiva bløt). Så liker jeg å ha sukkererter, oppskjært gulrot, neper eller reddiker vedsiden av og gjerne en yoghurt og noe frukt også. Ja jeg liker å spise litt utenom lunsjen hehe

Grovt brød og knekkebrød. Feks en skive og to knekkebrød.
Supergodt med feks noe smøreost eller ost på tube, hvitost, eller grønnsaksblings med salat, agurk, tomat, paprika og avokado, og gjerne smøreost på.
Ha med banan og skrelt gulrot, eller eple.
Melk til å drikke i tillegg til vann.

Gravide skal jo bare spise fersk og nyåpnet kjøttpålegg så ville styrt unna det. Husk å skylle grønnsaker og salat og frukt godt :)

Jeg maste meg til å få et kjøleskap på jobb, bedre med ferskere mat enn brødskiver som er mange timer gamle.
Bruker ofte middagsrester!

Det er jo bare å ta med deg det du vanligvis spiser. Bare pakk det slik at det holder seg best.

Her liker jeg rå skreller gulrot til lunsj og en banan til mellommåltid. I tillegg til gulroten har jeg enten brødskiver eller knekkebrød med variert pålegg og grønnsaker på. Liker å ha sylteagurk, rødbeter, slangeagurk, tomat osv i egen liten plastboks så ikke saften ligger å bløter opp brødet. Eller er det middagsrester. Har et eget yoghurtbeger med to rom, fyller det største med yoghurt naturell og det lille med havregryn, nøtter, frukt og bær (varierer litt). Eller cottage cheese med oppkuttet frukt (drue, clementin, banan, eple, pære...). Eple med valnøtter, vaniljekesam og kanel er også godt.

Kokospannekaker.
Ulike salater.
Rester etter middag.
Smøre skiver med ost,kjøttpålegg og krydder hjemme. Ta i micro på jobb/skolen.
Fylte horn.
Pizzasnurrer.
Brød med godt pålegg.Grillskinke med italiensk salat, mmm:D

Back
Topp