TIPS TIL MAT ....

J89

Forelsket i forumet
jeg er småkvalm hele dagen, ååå ingenting frister med mat!! vanskli å finne noe som frister å spise... !! flere som sliter med det samme?? noen gode tips for ok mat, som er lett å fåå ned??

Eg er og Kvalm, kaster opp, og sliter med maten.. 
Ikke lett å komme mad mat tips når ingenting frister. Men forigge svangerskap spiste eg mye tomat på skiva, det hjalp.  Hos meg går varm mat betre enn kald.

For meg var brød det enkleste sist. Spiste brød, med litt smør og friskt syltetøy. Middag var veldig vanskelig!

Når kommer kvalmen egentlig? Sist svangerskap var en drøm og regner ikke med å få to slike... Mener jordmor anbefaler å ha kjeks med nattbordet for å redusere kvalmen, annet tips har jeg ikke (husker ikke hvordan det var å være dårlig, det første svangerskapet var i 97)

Yoghurt med fruktbiter. Kjeks. Ellers klarte jeg og best varm mat sist svangerskap husker jeg. Hmm skal fylle ut tips etterhvert hvis jeg kommer på noe...ikke lett det der!

Salte kjeks med baconost, frukt og (kanskje) yoghurt. Det får ihvertfall jeg ned når jeg er kvalm...

Dette er ikke akkurat et tips om mat... Men jeg huske i forrige svangerskap, ca. rundt uke 6-7 Så var jeg enten: Sulten, trøtt eller kvalm. Det som hjalp meg var vann-is! Det var liksom så forfriskende, har ikke tall på hvor mange jeg spiste om dagen. + et par glass med melk og Oboy (!!) hehe...

Jeg har hatt to dager med skikkelig kvalme hvor jeg ikke fikk i meg mat. I dag er jeg ikke direkte kvalm, men føler meg så tom og er så sulten at det gjør vondt. Får fortsatt ikke ned mat.
Har spist litt mariekjeks da, og drukket masse cola som egentlig er fy. Men det er det eneste jeg klarer. Vann blir jeg kvalmere av. Maten jeg har prøvd meg på har plutselig smakt vondt og blitt spyttet ut. Ble kvalm og fikk brekninger når jeg kom inn på matbutikken i dag..
Kjøpte meg en melkesjokoladerull og et pizzastykke. Tenkte jeg skulle være sta og få ned pizzaen, men ga opp etter 3 biter. Sjokoladen sklir ned, men det er ikke sånn; jess, sjokolade, NAM! Det er bare noe jeg får ned og roer ned magen med.

Håper dette går over snart, har ikke akkurat mange kiloene og miste emoticon

det er ikke lett altså!! off.. kjenner jeg er sulten, meen ingenting frister!! får noen ideeer avogtil, og da må jeg bare ha det!  tørr kjeks har jeg merket hjelper... vannis spiser jeg masse av, meen jeg blir ikke mett av det! håper matvanene kommer seg etter hvert! takk for råd:))

Back
Topp