Tips til mat når en er kvalm??!

frøken R-80

Drømmer om vårt første barn...
Jeg sliter med matlysten pga kvalme...kvalm når jeg er sulten, kvalm når jeg er mett...en liten pause rett før jeg blir sultenkvalm igjen... noen som har mattips? Hva klarer dere å få ned når dere er kvalme?

Følger denne! :-P

Det er veldig forskjellig fra en til annen om hva som hjelper, men noe av det beste er Smoothie med nøtter. Tips fra legen min. Ellers funker salt lakris, grovt rundstykke med noe salt pålegg og sjokolademelk for meg :)

Gulerøtter, epler, druer, supper, salt mat, litt Pepsi, barne mat ( vet høres rart ut men han levd på den i noen dager på det verste)
Ikke alltid jeg klarer å få i meg men noen ganger.
Du må bare teste ut alt.

Betasuppe, toast med kun hvitost, ristet loff med smør.. Ting som ikke er voldsomt mye krydret går som regel greit. Små og hyppige måltid :) Og så gir jeg litt faen i sunnhet og fokuserer på å få i meg mat i det store og det hele :)

Rista brød med litt smør og litt yoghurt går greit her. Sist var salt lakris redningen, men det virker ikke nå :( Knasker på tørre kjeks også

Tusen takk for mange gode tips! :) Klart å få i meg en gulrot i dag!! Skal prøve med litt rista brød senere!! Og supper høres lurt ut!! Sliter med oppblåst, delvis forstoppet mage også, så hjelper ikke på!! :depressed:
Får vel tvinge meg ut på en tur i regnværet...skal jo hjelpe!!!:p

Her hjeler junk for det meste :P Men er vel litt individuelt.

Drikker mye noisy (juise med kulsyre) nudler og kirsebær. Men tror det hjelper med frukt også, bare ikke det som frister mest

50/50 eplejuice og farris. Ristet brød med gulost og ritz kjeks

Jeg sverger til ingefærvann. Fjerner en del av kvalmen, pluss at jeg får meg nok væske. Koker vann og har skiver av ingefær i, og lar det bli kaldt før jeg drikker det.
Da kvalmen var på sitt verste, spiste jeg jevnlig. Gjerne ristet brød, og passet på å aldri være sulten eller stappmett, bare ikke sulten... ☺

Kjøpte sånn næringsdrikk på apoteket i fall jeg ikke får i noe - så skal jeg ivertfall klare å presse i meg en liten boks med eplesmak :)

Lett og mild mat funker tålig greit hos meg. Klarer ikke middag og tung mat. Enkel toast med lyst brød og ost har blitt min faste kveldsmat ;) Lyst rista brød også :)

Back
Topp