Tips til mat mot kvalme?

Erina

Forelsket i forumet
Jeg er, som mange her, veldig kvalm og har dårlig matlyst. Kvalmen blir verre om jeg ikke spiser, og jo kvalmere jeg er jo vanskeligere er det å spise. Ond sirkel.

Hva spiser dere nå?

Jeg lager meg ofte en smoothie av frosne blåbær, eplejuice og lime kesam. Det er friskt, kaldt og godt og fungerer fint. Og så spiste jeg nettopp fiskeburger og pommes frites fra Mac Donalds. Det fungerte også, men er jo ikke akkurat noe man kan spise til hvert måltid.

Hva fungerer for dere?
 
Har knapt funnet noe som helst :( jeg får i meg druer , iskrem og nudler. Prøvde middag igår , gikk ikke lange stunden før alt var ute igjen. Puuh.
Så følger denne tråden :)
 
Salt mat funker til dels her. Ellers små måltider og ofte, gjerne før jeg føler meg sulten. Havregryn/havregrøt er ikke godt der og da, men holder blodsukkeret stabilt lenge og det hjelper mye! :)
 
Ingefærbrus, og ingefærdrops. Hvitt brød og toast i små mengder. Alt av frukt og grønt er utrolig forfriskende. Gjerne smoothie også.
 
Har ingen tips her har netopp fått skikkelig kvalme her så følger gjerne med på tipsene må jo ha litt met i magen
 
Back
Topp