Tips til mat i bursdag

Mynona

Betatt av forumet
Neste lørdag skal jeg ha 9 venninner på bursdag hos meg. Jeg tenke å servere litt mat og så skal vi ha drinker etc utover kvelden
før vi vender snuta mot by´n. (Min første bytur på 3 år - ugh, blitt så gammal og inngrodd[;)]).

I den forbindelse trenger jeg, som absolutt ikke er noe flink på kjøkkenet, tips til hva jeg kan servere. Bør være noe som er greit å lage,
men alikevel godt. Noen som har noen tips? Evnt gode oppskrifter å dele?

Nachos.
Nachochips, kjøttdeig, ost, jalapeños, guacomole ved siden av. Veldig enkelt!

Kyllingfilet med grønnsaker og soppsaus! Det har jeg spist tre ganger i uka her nå, nammis[:)] (frossen grønnsaksblanding fra findus og soppsaus fra fjordland[8D])

Gryterett, taco, pizza..

Alle disse er veldig enkle å lage[:)]

Hva med lasaaaaaaagne? Med feks salat og hvitløksbaguetter? Er lett å lage, greit å lage til mange og knallgodt. Og alle liker det stort sett [:)]

pastasalat:D me bodskinke og kylling salat (va du vil ha i av grønt) :p rømme maiones! å varme rundstykker på siden:D

tapas ;) tannpirkere, spekemat, eggerøre, laks osv.. lett ;)

Herregud, nå ble jeg sulten! *stikker og lager mat*

Indisk karritaffel...

Brun kjøttdeig, bland i 1-2 posar peppersaus, karri og vatn til den konsistensen og smaken du vil ha, Server med ris og skåler med mandler, peanøtter, rosiner, hakka banan, druer, ananas, hakka purre , paprika og blåmuggost. Skikkeleg digg, og alle finn tilbehør dei likar.

skal feire min manns bursdag neste søndag, da skal eg lage tacco og kylling gryte

Som velkomstdrink har jeg et godt tips!

Kjøp mango sorbetis(?) og martini asti!
Ha champagne glass med litt is i, hel over martini, serveres med tykt sugerør! DIGG!!!

ORIGINAL: Tessy_

Som velkomstdrink har jeg et godt tips!

Kjøp mango sorbetis(?) og martini asti!
Ha champagne glass med litt is i, hel over martini, serveres med tykt sugerør! DIGG!!!

Mmmm, høres digg ut[:D]

Back
Topp