Tips til mat dere klarer å spise?

A-40673720

Andre møte med forumet
Hei dere! Jeg sliter skikkelig med kvalmen og manglende matlyst. Har dere noen tips eller erfaringer på mat dere klarer å svelge, som ikke er kjeks og knekkebrød? Begynner å bli litt desperat etter noe som går ned uten brekninger - bonus hvis det faktisk smaker godt! Det eneste jeg opplever som greit er smoothie, så har dere noen gode tips til smoothie tar jeg gjerne imot de også!

På det verste så er det gulrøtter i staver og appelsin i små biter

Jeg sliter også svært mye med kvalme. jeg spiser ristet brød med noe skiver ost. Avokado med salt. Hjelper litt kanskje.

Jeg sliter også, kvalm stort sett døgnet rundt :wacky: Er midt i uke 9 når, så håper på en bedring snart.:smiley-ashamed004 Yoghurt klarer jeg. Og banan og eple. I går spiste jeg tørr ris med grillkrydder på til middag :laughing002

Litt godt å høre at det er andre som er litt begrenset i matveien for tiden. Takk for tips! Da fikk jeg et par ting jeg kan prøve for variasjon

Yt drikke (har en del protein i seg som *kan* være med på å dempe kvalme)
Sjokolademelk (alt er bedre enn ingenting)
Div juice (frokost, tropisk, eple, appelsin osv osv)
Salt chips
Meloner av diverse typer
Risgrøt

Selv har jeg spist meg skikkelig lei på makrell i tomat, knekkebrød og Biola. :meh:
Det som funket for meg igår var yt proteinpudding. Den smakte godt, og mettet litt.
Nå har jeg handlet inn til å lage sjokolade-proteinpudding med sjokolade og cottagecheese. Håååper den blir god, mettende og lett fordøyelig. :happy:

Jeg tvang i meg stekte rundstykker med noe pålegg og tygde mye isbiter når kvalmen var som verst. Vannmelon hjalp også en del faktisk!

Fikk heldigvis medisin mot kvalmen da jeg spydde 3-4 ganger om dagen og ikke hadde noe matlyst.. Har gradvis fått mere matlyst nå.

Håper du føler deg bedre snart☺️

Jeg tvang i meg stekte rundstykker med noe pålegg og tygde mye isbiter når kvalmen var som verst. Vannmelon hjalp også en del faktisk!

Fikk heldigvis medisin mot kvalmen da jeg spydde 3-4 ganger om dagen og ikke hadde noe matlyst.. Har gradvis fått mere matlyst nå.

Håper du føler deg bedre snart☺️
Hei, er det slik at kvalmestillende medisin hjelper til å fjerne helt kvalmen eller demper den bare litt?

Hei, er det slik at kvalmestillende medisin hjelper til å fjerne helt kvalmen eller demper den bare litt?
På meg tar det bort 80-90% av kvalmen. Jeg bruker postafen sammen med pyridoksin, tredje svangerskap nå

Jeg gikk fra å brekke meg så å si hver time og spy 3-4 ganger til at jeg nå spyr 1 gang om dagen og brekker meg kun i ny og ned!

Jeg vil si at den fjerner kvalmen en god del av dagen. Men at du plutselig kan kjenne det 1 eller 2 timer i løpet av dagen skal du ikke se bort i fra.

Jeg fikk resept på xonvea hos legen☺️

Jeg gikk fra å brekke meg så å si hver time og spy 3-4 ganger til at jeg nå spyr 1 gang om dagen og brekker meg kun i ny og ned!

Jeg vil si at den fjerner kvalmen en god del av dagen. Men at du plutselig kan kjenne det 1 eller 2 timer i løpet av dagen skal du ikke se bort i fra.

Jeg fikk resept på xonvea hos legen☺️
Jeg tar også xonvea. Kjenner det hjelper noe på kvalmen, men matlysten er fortsatt veldig begrenset.

Takk for svar. Jeg fikk også denne medisinen og har kjøpt. Men ikke klart å prøve, da jeg vanligvis prøver å unngå medisiner. Har begynt å vurdere om jeg skal ta siden jeg sliter ganske mye med kvalme og ekstrem sensitiv for lukter, spes kjøkkenlukten:meh:

Biola, yoghurt, brødskive med (litt surt) syltetøy, tynn saft (ikke sukkerfri, det er ekkelt til vanlig, og nå takler jeg det i hvert ikke). Sjokolademelk var nylig flott, men nå er det fælt.

Klarte ikke å spise noe i går, bortsett fra litt popcorn. I dag lagde vi vafler, og det var faktisk veldig godt uten noe på :)

Sliter selv med en del kvalme både morgen og kveld, og syns derfor at Wasa knekkebrød med chiafrø og havsalt toppet med grädderost og agurk er en uslåelig kombinasjon om dagen :hilarious:

Back
Topp