Tips til lister i tak og gulv?

x1xGinaen

Andre møte med forumet
Vi har kjøpt hus fra det glade 80 tallet:) Det krever en del oppussing.....

Nå lurer vil litt på tak-og gulvlister... Dagens lister er helt enkle furulister. Vi er usikre om vi skal beholde dem. Om vi beholder dem maler vi dem selvfølgelig hvite. Er det helt ut? Eller MÅ en ha profilerte lister eller annet fancy? Ikke helt inne på hva som er INN på listefronten.

Vi har malt noen lister hvite bare for å se hvordan det ble. Jeg synes ikke det ble så gale....

Hva tenker dere?

Jeg liker best profilerte lister. Vi har akkurat kjøpt oss hus fra 1978 og der finnes det ikke en fin list jeg kunne tenkt meg å beholdt. Vi kommer til å gå for noen som er oversized. Altså ekstra høye, sånne som du finner i ordentlig ganle bygg.

Her kan du se et inspirasjonsbilde.

Jeg har blitt tipset om at byggdekor.no har billige og fine lister.

ORIGINAL: 2 x Lykke

Jeg liker best profilerte lister. Vi har akkurat kjøpt oss hus fra 1978 og der finnes det en fin list jeg kunne tenkt meg å beholdt. Vi kommer til å gå for noen som er oversized. Altså ekstra høye, sånne som du finner i ordentlig ganle bygg.

Takk for tips:) Alltid kjekt med tips om salg i tillegg[:D]

Jeg liker store profilerte lister, men det spørs jo litt på hva slags stil dere har ellers også.

Vi kjøpte direkte fra høvleriet, da fikk vi råd til noen veldig fine!

ORIGINAL: *LillMi*

Jeg liker store profilerte lister, men det spørs jo litt på hva slags stil dere har ellers også.

Hvilket høvleri? [:)] Tips trengs[;)]

oi, det var det da...[:-][8D] Er et her i sarpsborg, men jeg aner jo ikke hva det heter. skal høre med gubbisen, her. skogly heter det![:D]

Kommer helt an på hvilken stil dere liker.
Noen liker det enkelt, andre mer synlige lister.
Noen liker at gulvlister er i samme farge som gulvet, andre vil ha hvite.

Vi bygger hus, i gårdshus stil. Vi har valgt de bredeste kronede listene de hadde hos leverandøren[8D]
Men det vil kle vårt hus. Har også valgt bedre hvite gulvlister[:)]

Vet også noen setter flere mindre lister sammen til en stor.... mener bloggen Anetteshus har brukt 3 forskjellige lister....

oi, det var det da...[:-][8D] Er et her i sarpsborg, men jeg aner jo ikke hva det heter. skal høre med gubbisen, her. skogly heter det![:D]

Tusen takk!![:)]

Ofte bruke man en list nederst, mdf-plate i midten og en smalere list på toppen. Vi vurderer det, dersom alt blir for dyrt.

ORIGINAL: Nøtteliten81

Vet også noen setter flere mindre lister sammen til en stor.... mener bloggen Anetteshus har brukt 3 forskjellige lister....

Jeg liker best profilerte lister. Vi har akkurat kjøpt oss hus fra 1978 og der finnes det ikke en fin list jeg kunne tenkt meg å beholdt. Vi kommer til å gå for noen som er oversized. Altså ekstra høye, sånne som du finner i ordentlig ganle bygg.

Å hjelpes, på byggdekor.no var det mye fint!!!!
FAAAARLIG side, hihi...

Jeg foretrekker profilerte lister, men de samler nok en del mer støv enn rette...
I stuen her har jeg valgt profilerte ganske store lister i taket, mens langs gulvet er de helt rette (dog høyere enn vanlige lister) synes dette fungerer fint. Men jeg må innrømmet at "støvsamlerene" vi har på soverommene irriterer meg ganske mye... det blir utrolig fort støv der...

Veldig fornøyd med våre lister, vi har "falske" stor lister [8D] Sån vanlig list over og så litt vegg då en smal list nederst så får du effekten at du har en stor list, men da er det lurt og ha veggene nedenfor listen i en annen farge en listene og veggen mellom ellers mister du efekten å da ser det bare ut som en liten list er plasert midt på veggen

Litt dårlig bilde da men her er stua mi:

Kan skaffe bedre bilde om du vil men orka ikkje leite etter andre bilder nå [8D]

Back
Topp