Tips til leker på fly-/ferietur

Hverdagsmamma

Forelsket i forumet
Vi skal ut og fly med vår 10 måneder gamle datter i sommer. Jeg tenkte å handle inn noen nye leker i tilfelle det trengs distraksjon under reisen. Noen tips til hva jeg kan ta med til henne? Noe som kanskje ikke tar så stor plass? :-)

På langdistanseturer har vi hatt med litt leker, bøker, kosebamse, mat og drikke. Og en liten overraskelse i form av ny leke eller bok som de har fått underveis.

Litt spennende bøker med luker til å åpne feks? Speil, ting å ta på, sånn som er litt mer spennende. Og nye leker som hun kan oppdage. Smoothie eller sånne "godteposer" med babysnop, mais-pops osv.

Jeg har lite leker og sånn med, nok smothie også finner han alltid noe å utforske også går vi tur i flyet når han er lei. Mindre å passe på. Han er nå 1,5 år og vi har reist mye og lange flyturer;)

Musikk på mob eller iPad med sånne øreklokker som passer til baby.

Da jeg reiste alene med mi på 13 mnd så kjøpte jeg leker hun ikke fikk utforske før på flyet så de var nye og spennende. Det var en lekefjernkontroll, leke iPhone og bok med klaffer. Samt video av lille Jack og drømmehagen (på kamerarullen som ikke krever nett).

Jeg tar med noen leker, gjerne nye, men også kjente leker. Og snop (dvs maispinner :p ).

Ellers reiser vi når det er leggetid så håper hun sovner.

På ett eller annet forum kom jeg over noen geniale tips når vi reiste med vår. Greit nok, han var 1,5 år, men jeg antar prinsippene er de samme.

Jeg kjøpte flere hvite papirposer og limte på flere figurer han kjente igjen. Disse kan tegnes på etterpå:) i disse puttet jeg enten en liten boks (kjempesmå) med drue/cheerios/rosiner/ella snacks (veldig lite), i andre poser puttet jeg leker (en i hver), i en pose hadde jeg tegnestifter, i en annen klistremerker. Hadde ganske mange slike poser (husk at du skal hjem også), men de funket her. Nå blir barn veldig trøtte (eller omvendt) på fly, men disse posene tok vi opp en og en, samt brukte god tid med dem.

Men det skal sies at vi også hadde ipad med diverse apper og filmer i tilfelle krise, men gutten sovnet han:)

Back
Topp