Tips til legging

Linnsi86

Glad i forumet
Hei flotte damer[emoji173]️
Vi har hatt fine rutiner på legging i vel 3 mnd no. Vesla får en liten dupp i fra 19-20.. Og etter 20.00 holder vi henne våken. Da er det bad/stell og god tid med kvelds og kos etterpå.
Så ca 21.15/21.30 er hun trøtt igjen og legger deg uten noe problem. Da sover hun til 07.30 ca. De tre siste kveldene har hun vært veldig trøtt fra 18.00 hun dupper litt,men er veldig grinete osv. Vi la henne 20.00 i går og det gikk veldig bra. MEN da våknet hun 05.00 i dag. Det var litt tidlig[emoji23] jeg fikk ikke henne til å sove videre. Hvordan gjør dere det med legging?
Burde vi fortsette å legge henne 20.00 og heller stå opp 05.00.. ? Er jo ikke kjekt å ha en sint unge på kveldene !? Tips?

Vi begynte og legge lille ved 20-tiden ved 3mnd, men han har bare blitt mer og mer grinete og trøtt, så nå er han stort sett i seng til 1830. Det har gjort at han som gjerne sov til 7-8, nå våkner i 5-6-tiden for å få mat før han sover til 7 som regel. Vi vekker han for mat i 23-tiden når vi legger oss fortsatt pga hvis ikke er han våken i 2-tiden. Så for oss vil jeg heller legge han når han er sur og grinete på kvelden og stå opp med en blid unge om morran. Men det er vel egentlig bare hva man foretrekker :)

Jeg tenker at man må se hva baby trenger og rette seg litt etter det? Det blir for meg litt unaturlig å holde baby oppe om han er trøtt og grinete.

Tidligere la vi han da vi la oss ca 22-23. Men etter hvert ble det naturlig styrt til at han tok den lange søvnen fra 20:00. Nå ved 5,5 mnd ser vi at han har behov for å legge seg enda tidligere så vi starter legging 19:00. Pysj, pupp, sang osv. Da sover han til ca 03-04, ammes og sover igjen til mellom 07-08.
En annen veldig positiv ting ved å legge tidligere er voksentid på kvelden. Bonus ;)

Dere finner ut hva som passer for dere men jeg hadde nok latt baby få sove før om det er det behovet som vises. Lykke til !

Jeg tenker at man må se hva baby trenger og rette seg litt etter det? Det blir for meg litt unaturlig å holde baby oppe om han er trøtt og grinete.

Tidligere la vi han da vi la oss ca 22-23. Men etter hvert ble det naturlig styrt til at han tok den lange søvnen fra 20:00. Nå ved 5,5 mnd ser vi at han har behov for å legge seg enda tidligere så vi starter legging 19:00. Pysj, pupp, sang osv. Da sover han til ca 03-04, ammes og sover igjen til mellom 07-08.
En annen veldig positiv ting ved å legge tidligere er voksentid på kvelden. Bonus ;)

Dere finner ut hva som passer for dere men jeg hadde nok latt baby få sove før om det er det behovet som vises. Lykke til !
Vil bare signere denne med voksentid! For oss er det mer verdt med noen timer "alene" på kvelden enn å sove til klokka 8 :)

Vil bare signere denne med voksentid! For oss er det mer verdt med noen timer "alene" på kvelden enn å sove til klokka 8 :)

Enig! Elsker timene på kvelden.

Her er det bad/vaskeklut kl 18:30 og pysj, flaske i sengen 18:45 og sovner i sengen sin en gang mellom 19-19:30 :-) opp kl 07-07:30 :-)

Småen her blir badet/stelt i 7 tiden. Og da leser vi bok, ammer synger nattasang mens jeg ammer så ligger jeg han. Som regel sovnet til 20.00. Da sover han 4-6 timer. Og har 2 amming til før klokken halv 8. Da står vi opp.

Back
Topp