Tips til legetimen?

Lillejuni

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen:)
Denne uken er det klart for min første legetime og jeg har så lyst på en tidlig ultralyd for å se at det er liv, jeg går å bekymrer meg dag og natt.. Men jeg har egentlig ingenting som tilsier at jeg skulle fått ultralyd (har mistet en gang) men er ellers ingenting. Ser for meg at det kan bli vanskelig å overtale legen til å henvise meg. Har dere tips til hva jeg kan si til legen? Bortsett fra at jeg er så himla bekymret? Har ingen private her jeg bor så må reise et stykke for å få ul privat.
:)

At du har mistet er en go grunn, synes jeg da.

*Klem* og satser på at alt ser fint ut hos legen :)

Jeg har også mistet en gang. Sa bare til legen at jeg konstant gikk og bekymret meg. Gruer meg til å gå på do i tilfelle jeg skulle oppdage blod og klarte ikke å slappe av. Fikk tidlig ul.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er bare å fortelle at du har mistet, er bekymret og om du dermed kunne fått en tidlig UL. :) Mange har også privat UL apparat på legekontoret så de kan utføre en enkel UL. :) Jeg skal snart ha meg i vei til lege (treg.no) for å be om henvisning videre til tidlig UL. Dette svangerskapet skal jeg be om bedre oppfølging enn forrige!

Jeg sa at jeg er usikker på termin, som jeg faktisk er også da:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei alle sammen:)
Denne uken er det klart for min første legetime og jeg har så lyst på en tidlig ultralyd for å se at det er liv, jeg går å bekymrer meg dag og natt.. Men jeg har egentlig ingenting som tilsier at jeg skulle fått ultralyd (har mistet en gang) men er ellers ingenting. Ser for meg at det kan bli vanskelig å overtale legen til å henvise meg. Har dere tips til hva jeg kan si til legen? Bortsett fra at jeg er så himla bekymret? Har ingen private her jeg bor så må reise et stykke for å få ul privat.
:)
Du får spørre om han kan prøve å finne hjertelyden viss ikke du får tidl ul da, så får du iallefall høre at det er liv! :-)

Takk for alle råd! Da prøver jeg bare å si det som det er. Men kjenner jeg meg selv rett er jeg så snar å bare si ok hvis legen er i tvil istedenfor å stå på mitt. Må prøve å være litt tøff ;)

Takk for alle råd! Da prøver jeg bare å si det som det er. Men kjenner jeg meg selv rett er jeg så snar å bare si ok hvis legen er i tvil istedenfor å stå på mitt. Må prøve å være litt tøff ;)

Hehe, kjenner meg veldig igjen i det. Man tøffer seg opp på forhånd, men så når alt kommer til alt så jatter man bare med og sier ok og ja :p

Da har jeg vært hos legen og hun sendte henvisning til ultralyd. Veldig grei og forståelsesfull lege :) så da er det bare å vente på time i posten :D

Så bra å høre :) Da har du noe å glede deg til!

Termin 2. juni 2014 - hold deg fast lille venn <3

Back
Topp