Tips til lørdagskos

lykkelita*

Forumet er livet
Nå har jeg laga noe veldig godt og ikke så alt for usunt til dessert[:D] Pistasjeomelett med bringebærmousse!!

Her er oppskrifta hvis noen vil prøve, og tro meg, det vil dere[;)]

Lag moussen først:

Mos ca 200 gram bringebær, bland i et par-tre teskjeer med fruktose og 2,5 beger yoghurt naturell. Til slutt smelter du tre plater gelatin og blander dette, sett i kjøleskapet for en time.

Så finhakker du 70 gram pistasjenøtter. Visp 6 egg, 1 ss fruktose og 1 dl matfløte. Det blir ekstra fint hvis du har i litt grønn konditorfarge! Så blander du nøttene i dette, varmer litt smør i ei stekepanne og steker røren. Følg med og prikk den jevnlig slik at all røren blir stekt!

Avkjøl så omeletten litt, men det er godt om den enda er litt lunken når du serverer! Ha bringebærmousse på omeletten og brett den dobbel! Hvis du ønsker kan du strø litt hakket kokesjokolade over som pynt[:)]

Hørtes vel ikke så ille ut, det? Lite sukker og masse egg[8D]

Hørtes ut som altfor masse jobb [8D] Men må si du er flink som disker opp en sånn rett på kveldstid.
Her ble det raider, to nye sorter potetgull og te. Ikke akkurat det sunneste, men kveldskos blir det [;)]

Her går jeg helt til skapet, henter chips-posen, åpner den og sleenger meg i sofaen[8D] Høres godt ut da[:D]

ORIGINAL: Rappo

Her går jeg helt til skapet, henter chips-posen, åpner den og sleenger meg i sofaen[8D] Høres godt ut da[:D]

litt som meg det der, men syns det er flott at du orker å lage slik snacks[:D]

Back
Topp