Tips til krem?!

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
M har brått fått atopisk eksem etter at vi slutta med ammingen. Noen som har tips til en god krem på apotek?

Takk for tips! Leste selvfølgelig dette etter at jeg hadde vært på apoteket [emoji53] det ble Lipikar. Fikk en prøve i baby boksen vi fikk og syntes den hjalp. Så prøver oss på den først [emoji4] hvis ikke den fungerer så blir det å teste ut aderma [emoji4]

Vi har vært hos barnelege og fått anbefalt forskjellige kremer til yngste. P.t. prøver vi Miniderm, i tillegg til hydrokortisonkrem locoid (resept, klasse 2). Vi bruker også i bad; balneum hermal. Vi skal prøve canoderm på 3,5 åringen, har fått på blå resept.

Vi bruker Lipikar AP+, canoderm (når han ikke er sår), Locobase Repair, Miniderm og Aderma Exomega. Kortison først når han er sår, lar det tørke og så krem etter Ca 10-15 min. Smører minimum to ganger for dag. Lillebror har hatt eksem siden han var 3 mnd. :(

Vi bruker Lipikar AP+, canoderm (når han ikke er sår), Locobase Repair, Miniderm og Aderma Exomega. Kortison først når han er sår, lar det tørke og så krem etter Ca 10-15 min. Smører minimum to ganger for dag. Lillebror har hatt eksem siden han var 3 mnd. :(
Takk for tips! Vi bruker Lipikar AP + nå og ser ut til at den fungerer, han var på vei til å bli sår men det stagnerte og ble bedre heldigvis. Når han var sår brukte du da locobase, miniderm og aderma exomega da mente du? Forsvinner eksemet helt når du smører? Her har det det tørre blitt borte, men ser jo eksemet fortsatt, bare blitt mindre rødt og det er ikke lenger tørt.

Takk for tips! Vi bruker Lipikar AP + nå og ser ut til at den fungerer, han var på vei til å bli sår men det stagnerte og ble bedre heldigvis. Når han var sår brukte du da locobase, miniderm og aderma exomega da mente du? Forsvinner eksemet helt når du smører? Her har det det tørre blitt borte, men ser jo eksemet fortsatt, bare blitt mindre rødt og det er ikke lenger tørt.

Vi bytter litt på hvilke kremer vi bruker. Prøver å finne ut hva som fungerer best. Foreløpig tror jeg at Locobase Repair er favoritten på eksemen. Og Lipikar AP+ på kroppen ellers. Locobase er så klissete så smører ikke hele kroppen med den. Canoderm liker vi aller best. Men den inneholder karbamid så den svir på sår hud. Derfor smører vi den forebyggende i perioder hvor huden er bra. :)

Eksemen forsvinner kun helt når vi smører med kortison. Som regel må vi smøre noen dager med kortison og krem før huden blir bedre. Men eksemen kommer alltid tilbake når vi har kortisonpause. :(

Anbefaler en tur til lege! Det er greit å få oppfølging av legen, og kremer på resept. Canoderm kan man få på blåresept blant annet. Og kortison.

Back
Topp