Tips til kosttilskudd fra 2 trimester?

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Hva bruker dere etter 1 trimester? Tar dere fortsatt folat selv om dette ikke er anbefalt i like stor grad som det er i første del av svangerskapet? :hilarious:

Jeg har kjøpt sånn gravidpakke på apoteket med anbefaling fra legen. Oppi der er det alt en trenger av vitaminer [emoji16] er også med folat i den ene pillen.

Jeg tar et multivitamin og mineralkompleks som jeg fikk anbefalt av både naturopaten min og kiropraktoren jeg går til.

Har ikke tatt noe ekstra folsyre, annet enn jeg har økt dosen med B-vitaminer da jeg fant ut at jeg var gravid. :)
Disse vitaminene har jeg tatt i over 3 år og kommer ikke til å slutte. [emoji7]

Tar multivitamin og folat hver dag. Har «generell» vitaminmangel. (Tar for lang tid å ramse opp alle...)

Jeg tar nycoplus sin gravid-pakke [emoji4] er vitaminer og sånn + omega3

Skal til legen over påske. Skal høre med han da. Men nå tar jeg jern, folat og d vitamin.

Tar bare vitaminbjørner og dvit nå, regner med jeg får beskjed av lege hvis jeg skal ta noe mer - tok jo blodprøver på kontrollen :)

Jeg har kjøpt Nycoplus sine gravid-tabletter :)

Må vel starte med jern da, tenker jeg.

Hvis du ikke har lave nivåer av jern, så trenger du ikke å ta. Det kan være like «ille» å ha for mye jern i kroppen, som for lite :-) Du kan sjekke nivået hos legen :-)

Hvis du ikke har lave nivåer av jern, så trenger du ikke å ta. Det kan være like «ille» å ha for mye jern i kroppen, som for lite :) Du kan sjekke nivået hos legen :)
Ja. Har ventet til første kontroll pga akkurat dette... Men forrige svangerskap hadde jeg veldig lav blodprosent, og det kjennes ut som om jeg har det nå også...

Ja. Har ventet til første kontroll pga akkurat dette... Men forrige svangerskap hadde jeg veldig lav blodprosent, og det kjennes ut som om jeg har det nå også...

Huff.. da er jern en god idé ja <3 håper du føler deg bedre snart :-)

Back
Topp