Tips til kamera!

*Mistaldrihåpet*

<3 Julie <3
Assistert-jentene
Er det noen som har noen gode tips til kamera - kanskje speilrefleks?

Har tenkt til å kjøpe et kamera som tar gode bilder, og kjappe bilder. Har et vanlig digitalkamera, men det begynne å bli noen år gammelt.

Trenger ikke noe superavansert, tar ikke mye bilder - men et kamera som er lett å bruke og tar fine bilder :)

Jeg har gode erfaringer med både nikon og canon speilrefleks. Nå er kameraet mitt vel to år gammelt, så kjenner ikke det nyeste på markedet, men er kjempefornøyd med det. Kjekt å ha skikkelig kamera når lillegull kommer :)

Vi har Sony speilrefleks kamera og er veldig fornøyd, det er vell snart 4 år gammelt nå da :)
Enkelt å bruke så til og med jeg skjønner det ;)

Henger meg på denne jeg, for vi tenker å kjøpe en nytt kamera som tar fine og kjappe bilder selv, til før babygull kommer :)

Jeg har gode erfaringer med både nikon og canon speilrefleks. Nå er kameraet mitt vel to år gammelt, så kjenner ikke det nyeste på markedet, men er kjempefornøyd med det. Kjekt å ha skikkelig kamera når lillegull kommer :)

Så bra! Har sett på de to merkene jeg også... Men er jo utrolig mange modeller også da, gjør meg bare forvirra. Men holder liksom et kamera ala dette? Jeg er veldig nybegynner :)

http://www.elkjop.no/product/foto-o...01855KIT/nikon-d3100-m-18-55mm-obobjektivitet

Så bra! Har sett på de to merkene jeg også... Men er jo utrolig mange modeller også da, gjør meg bare forvirra. Men holder liksom et kamera ala dette? Jeg er veldig nybegynner :)

http://www.elkjop.no/product/foto-o...01855KIT/nikon-d3100-m-18-55mm-obobjektivitet
Jeg er ikke sånn supergod på det der, men ser ut som et bra nybegynnerkamera :) Anbefaler å kjøpe UV filter til linsen. Vi knuste nettopp vårt filter, trodde det var linsen som var knust, men så var det bare filteret utenpå, takk og lov!! Hadde vært mye dyrere å kjøpt ny linse, den var heldivis like hel :)

Og viss du har mulighet og lyst, ta deg et fotokurs! Så får du så mye mer ut av kameraet og det blir ekstra gøy å ta bilder :)

Jeg har Canon og er veldig fornøyd. Nå er nok Canon og nikon ganske like, men de fleste bytter sjelden merke og sverger til det de har når de først har gått for et nybegynnerkamera:-)
Dette er nok pga man som oftest går til innkjøp av ekstrautstyr og objektiver, noe som blir dyrt å bytte ut:)
Jeg vil tro de fleste speilrefleks på dagen marked er gode. Du bør nok gå for en variant i den rimelige klassen til å begynne med for disse er oftest enklest å forstå seg på:)

Vi har nikon, litt usikker på resten men kanskje D3100 eller no sånt?! Vi er veldig fornøyde! Lett å bruke er det å:)

Her er sambo fotograf, så kamera står han for :) Om jeg har forstått han riktig er det viktig med stor nok bildebrikke og hvordan kameraet oppfører seg i ulike lysforhold. Han er på jobb nå så har ikke konkrete tips, men han selv bruker ikke speilrefleks så ofte på fritida da de er store å ha med. Han bruker noen litt store kompaktkamera som fotograferer i RAW-format (veldig viktig for å kunne etterbehandle bildene). Eksempel på et sånt kamera er canon G12 og nyere modeller av dette kameraet.

Vi kjøpte Nikon 3000 for 3 år siden. Er kjempe fornøyd! Enkelt i bruk og det blir gode bilder :)
Det fikk jeg og i gave for 3 år siden og fyller mine behov:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp