Tips til kalendergaver

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Plutselig er 1.desember her og pakkekalenderen skal være klar :p
Trenger litt inspirasjon til pakkene. Syns det er blitt litt vanskeligere nå som de er blitt eldre (6 og 9) pluss at det skal ikke være «dyre» gaver.

Hva skal dere putte i kalenderne i år? :)
 
I alle fall en pakke lego pr unge.

Mannen får jobben med å sorere brikker etter i pase bunker etter noen nummer i boka, alltid ende sånn at de ikke ser neste side, det fordeles utover kalenderen sånn at de får boka første gangen, bladd så de ikke ser, og ikke lov å bla lenger enn de har brikker til å bygge.

Så er det de faste tingene.
En sånn vaskeklut som vokser i vann like før jul=tid for er julebad. Eldste er tenåring og får muligens en mini - dusjsåpe i stedet. Slike kluter er lettere å finne med motiver til småbarn.... Og desuten bader han ikke sammen med søstrene lenger.

En sjokoladennisse, kinder sin, på julaften. Og sånne smånisser/snømenn/andre greier noen dager innimellom.

En juletre-pynt = vi skal pynte juletreet! I fjor fikk de dog egne små trær til rommet sitt. Vårt blir litt fullt når de får en hver, alle tre, hvert år. Eldstemann er 13 og har fått hvert år siden han var 2,5 år gammel... (men da ble vårt tre nesten nakent, så nå må jeg ønske/kjøpe meg mer pynt ;)

En kakeform (fra de vi har dersom jeg ikke dumper over noen ekstra kule) = vi skal bake julemenn (kakemenn). Den kommer første helga i desember. Lørdagen tenker jeg, for søndagen skal de to eldste spille julekonsert med korpset, antar jeg. (vi ender ofte med å bake nye like før jul :) det spises mye julemann. Det er godt.)

Lapp hvor det står kino. Vi tok med ungene på kino i desember er år, så tok mine foreldre over og tar med alle barnebarna på kino, de koser seg alle sammen.

Ellers fyller jeg opp med litt tilpasset den enkelte unge, jeg har en gutt på 13 og jenter på 10 og 5 (blir 6 dagen etter kalenderen slutter)
Han får kanskje noen pokemon kort, jentene får gjerne lepemonade, hårstrikk, jeg kjøpte vel noe hårspray med farge. Alle tre får kanskje julesokker (jeg åpner alt mulig og sprer over flere dager så cubus sine tre pk julesokker dekker tre dager) viskelær / kul blyant

Mellomste fikk hatschimals som tema er år før hun begynte med lego, jeg kjøpte en eggeksetong med sånne.

Er pr ga jeg puslespill, til relativt små unger så der var helt kurant å sortere brikker så man begynte i er hjørne, det var vel Karsten og Petra det ene.

Et år for mange år siden fikk de to eldste, det var før yngste ble født, playmobil julekrybbe. Den kommer opp hvert år og står på motsatt side av benken enn min. Min er nemlig ikke lov å leke med. Den kom året etter eselet mitt mistet et øre...
 
Back
Topp