Tips til kald middag?

Bøllesopp

Betatt av forumet
Er det noen som har noen gode forslag utover kylling- eller skinkesalat? Syns det er så deilig med kald mat i varmen, men trenger litt inspirasjon :) :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Røkt svinekam med bernaise og kokt potet? Kaldt kjøtt, resten varmt da..
Pastasalat er en vinner, men det er du sikkert lei av da :p
Kald laks? Spekemat og eggerøre?
Kavring og surmelk :p

Gaspacho :)
Smørbrød med pålegg, feks karrikylling og aioli og salat, eller egg og bacon som er avkjølt.

Avkjølte og kokte poteter, servert med rømmedressing og spekekjøtt :) må v da eg savne mest i matveien no når eg e gravid...

reker og roastbeef med foccaccia eller annet godt brød. salat med rømmedressing. spekemat og eggesalat.. kald laks med avokado og lime :) nacho dyppa i diverse dip :p kanskje ikke så sunt til middag ;p

Takk for gode tips! Varmen (og ammetåka) gjør at jeg knapt klarer å tenke, aller minst komme på middagsforslag ;) Men her fikk jeg noe å skrive ned på menyen :) :)

Bare å fortsette å komme med tips, satser på mange varme sommerdager fremover :D

Takk for gode tips! Varmen (og ammetåka) gjør at jeg knapt klarer å tenke, aller minst komme på middagsforslag ;) Men her fikk jeg noe å skrive ned på menyen :) :)

Bare å fortsette å komme med tips, satser på mange varme sommerdager fremover :D

Huff, ja den tropevarmen slår ut både den ene og den andre.. har 2mndr til termin så er smule hot om dagen :p

Taco er jo ikke så varmt.
Grillmat.
Avkjølt tomatsuppe med egg?
Mat er jammen ikke enkelt å tenke på når deg er så varmt :S

sendt fra Note 3 - sengekos

Wraps/tortilla med forskjellig fyll som for eks rømme,laks og salat.
Kald tomatsuppe
Kald avokadosuppe.
Kald ertesuppe.

Nummer èn her her oppskåret pæreskinke med grønnsaker (vi pleier å ha agurk, paprika, tomat og rå blomkål) serveres med kokte poteter og litt meierismør. Nydelig!

Back
Topp