Tips til kaker

Oktoberjenta

Elsker forumet
Snart skal vi feire bursdag. Da blir jenten min 3 år og gutten 1år. Vi skal ha felles besøk for de. Tidligere har jeg bakt en bamsekake og lilla kake hvor jeg sprøytet roser med smørkrem til henne.

Så lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det i år. Vil at de skal ha hver sin kake som er litt spesiell (sånn typ hvor man har fondant/marsipan pynt osv..). Sjokoladekake er jo lettest å få fin. Men kan jo ikke lage 2 sjokoladekaker? Og hva annet kan vi servere så det ikke blir så tungt?

Pavlova er en vinner. Lett å lage, innbydende å spise. Lettere alternativ enn krem- og sjokoladekaker.

Muffins da? Så kan du ha noen med sjokoladesmak og noen med annen smak, gjerne basert på samme utgangspunkt, og pynte pent med fondantlokk og greier.

Jeg hadde seriøst ikke orket å lage en egen bursdagskake til hver av dem hvis det uansett er felles selskap, da hadde jeg laget en felles og satt begge navnene på. Så kan de evt få blåse lys ut av hver sin muffins, greit i forhold til spytt :p

Jeg lagde muffins med forskjellig kremfarge. Noen hadde jeg bilder av hellokitti og de andre av sjørøverskalle.

Back
Topp