Tips til juleverkstedsprosjekter!

Skattene mine

Elsker forumet
Hei søte damer!
Jeg skal arrangere to juleverksted, ett for toåringer med mammaer og et for voksne.
Har dere tips til hva vi kan lage? [:)][:)][:)]

Julekurver, lenker, kort og dorullnisser og sånt er jo tradisjonelle slagere for de små. Snømenn på ski og sånt. [;)] Evt pepperkakehus?
Til de voksne er det vel kanskje mer avanserte kort, juledekorasjoner av forskjellige slag, kakebaking, kanskje pynting av juleposer med hjemmelagde kaker i?
Eller sånn eggelikør-greier som dere fyller på flasker og forsegler?

Er noen tips i julebloggen min.... Link i signaturen[:)]

FOr 2 åringene, så er det jo fint med maleaktiviteter? Male på lerret, på trebokser, på ark(der dere kan klippe ut deler og bruke til julekort)? Kan jo bruke både fingermaling, og akrylmaling (både med fingre og pensel. Evt. strø glitter i den våte malinga eller bruke lim og strø glitter på etter malinga er tørr).

Og hvis noen voksne har laget pepperkakedeig på forhånd er dette en fin aktivitet som småttisene liker å være med på. Både å stikke ut kakene og spise deigen [;)]

Jeg er veldig glad i aktiviteter med småttiser, men jeg synes mye av sjarmen er at man skal se at de faktisk har gjort en innsats selv, og at det ikke er for voksenstyrt [;)] .

Back
Topp