Tips til juleverksted med 4-åring

Du har jo standarden - flette kurver og lage lenker, men det er kanskje vanskelig/kjedelig for den aldersgruppa?

Lage julekort med glanspapir, glitter, klistremerker og glansbilder.

Male fliser som kan være bordskåner.

Lage figurer av trolldeig.

Dekorere pepperkaker/hus.

Så selger de jo masse pakker med greier på panduro, hvor du i en pakke får det du trenger til å lage et visst antall figurer eller noe. Det er jo masse flott der. :)

Selger hobbypakker på Nille også...pleier de iallefall...kommer vel i butikken når Halloween er ferdig ;)

Elles kan man male på krus, eggeglass,fat og gi bort ev. beholde sjøl
og male glass med stett; blir fine lysholdere :)

Dekorere juletrekuler ? :)
På panduro finnes det kuler man kan sette inne et bilde i midten og dekorere med f.eks snøeffekter og glitter. Eller male kuler ved å tøme maling inn i kulen og litt glitter :)
Lage snømenn med isoporkuler.
Pepperkaker til å henge opp?
Lage julekort barnet kan få sende til noen personer det velger selv? :)

Ååh.. jeg gleder meg så til juleforberedelser og kosen :D
I år får snuppa egen barnesaks i adventskalender, den dagen skal vi ha juleverksted også :D

Dorullnisser

Om du har tilgang til kongler kan dere plukke noen, pensle på lim og rullestrø på de i glitter. Fest et sløyfebånd i den tjukkeste enden så de kan henges opp.

Henriettemamma skrev:
Om du har tilgang til kongler kan dere plukke noen, pensle på lim og rullestrø på de i glitter. Fest et sløyfebånd i den tjukkeste enden så de kan henges opp.

Ja, denne har jeg tenkt på - bare at jeg fyller en liten plastpose med glitter og lim. Legger kongler oppi og knyter igjen, så kan han riste løs :)

permanenta skrev:
Dekorere juletrekuler ? :)
På panduro finnes det kuler man kan sette inne et bilde i midten og dekorere med f.eks snøeffekter og glitter. Eller male kuler ved å tøme maling inn i kulen og litt glitter :)
Lage snømenn med isoporkuler.
Pepperkaker til å henge opp?
Lage julekort barnet kan få sende til noen personer det velger selv? :)

Ååh.. jeg gleder meg så til juleforberedelser og kosen :D
I år får snuppa egen barnesaks i adventskalender, den dagen skal vi ha juleverksted også :D

*løpe til Panduro en av dagene*

Vi skal lage julegaver til besteforeldre/oldeforeldre - først får hun være med å bake noen mintpastillaktigegreier - enkelt for hu å rulle de i kuler også ta en gaffel og trykke ned på dem slik at de blir flate og får gaffelmønster. deretter dypper vi halve greia i sjokolade. deretter får hun glassmale på billige krukker med lokk, ala ikea eller noe også putter vi pastillene oppi krukka og vips veldig fine gaver ;-)

Back
Topp