Tips til julekalender?

Lykkeliten85

Betatt av forumet
tenkte vi kunne dele tips til julekalendere:happy:

Jeg har de siste åra kombinert pakkekalender og aktiviteter.
De får litt småting, litt snop, pakker inn bilder av en aktivitet, + materiale til det. I fjor var det bl.a. pynting av lykt, lage hjerte av ståltråd og hvite kuler, og pepperkakebaking, som var noe av aktivitetene.
Fant bilder på nettet, printer ut og la i noen av gavene.
I tilegg var det kinobillett og billett til jul i kongeparken.

Av "ting" var det bl.a. lipsyl, saks, blyanter, visk, Osv...

Brukte de posene de hadde på europris til å pakke inn i. Enkelt og greit ;)

Andre tips?

Mine får alltid en pynt til juletreet, den dagen vi skal pynte det. Så har de en liten samling når de flytter hjemmefra.
De får også sånne vaskekluter som er pakket som en liten klump. Representerer "tid for årets julebad", kommer en av de aller siste dagene før jul.

Av vanlige ting liker de en liten pakke Lego fordelt over mange dager, jeg plukker ut biter og viser den/de aktuelle tegningene. Spennende å se hva det skal bli.
Også småting, lettere til jenta som fikk hårstrikk, neglelakk og (klips)øredobber. Slenger inn sokker eller truser om de trenger, kan få en ekstra fin tsnnkost også.

I år har jeg kjøpt en del Play-doh. De har det i barnehagen og det er visst veldig stas. Kjøper en stor pakke og fordeler de utover noen dager. Ellers er det fingermaling, sokker, aktivitetshefter og litt annet.

Back
Topp