Tips til julekalender til barn på +/- 1 år? Gjerne dere som hadde det i fjor,kom med tips :)

mamma_møø skrev:
en gutt på + - 1 år trenger ikke julekalender. Synes jeg.

Hadde det ikke vært for at han har en storebror,så hadde han ikke fått :) 

Jeg tenker sånt som tusjer, småbiler, klistremerker, minipakke med rosiner, duploklosser etc :-)

Happygirl84 skrev:

mamma_møø skrev:
en gutt på + - 1 år trenger ikke julekalender. Synes jeg.

Hadde det ikke vært for at han har en storebror,så hadde han ikke fått :) 

ah - da skjønner jeg at han også må få! :)

følger med på denne jeg:)

Vi hadde ifjor da han ble 1 år i desember. Han fikk sokker, rosiner, drømmehagenfigurer, såpebobler, t-skjorter, kjekse, nissedrakt...Duplo fordelt i flere pakker, kan evt også ta annen kontruksjonsmateriale og pakke inn i flere pakker. Han fikk gjerne rosiner og kjeks flere ganger også da,..men uff jeg kommer ikke på noe mer nå jeg... kan tenke mer senere:)

Eg skal laga til ein på den alderen sjølv, og tenker bla å kjøpe sånn pakke med forskjellige plastikkdyr og så ha eit dyr pr dag. Så tenker eg godisgreier på lørdagar og berre litt sånn kle, sokka og bruksting han trenger. Følger med tråden for å få meir tips :o)))

Jenta mi var eldre i fjor, men ideen kan brukes til yngre unger også :-)

Jeg kjøpte en boks med former og små bokser Play Doh, som jeg delte opp i små pakker. Og så supplerte jeg med snop på lørdager og sånn :-)

Ingen unger "trenger" adventskalender sånn egentlig, men hvorfor skulle man ikke kunne lage det til barn på 1år?
Jeg skal lage pakkekalender til sønnen min i år, og han blir 1år 24.november :)
Jeg kommer da til å pakke inn bruksting som : sokker, body, strømpis, pyjamas, smokk, lenke til smokken ++
Ellers kommer han til å få litt godt og leker som f.eks: små rosinesker, smoothie, riskaker, små plastbiler, fingermaling +++

Jeg skal lage adventskalender til sønnen min, og den skal inneholde disse tingene:

1. Myk dukke fra IKEA
2. Dukkeklær til dukka
3. Fingerdukker (dyr - 10pk)
4. Fingerdukker (mennesker - 10pk)
5. Sånn veske man kan slå ut til å bli en "gård" (IKEA)
6. Fingermaling
7. Tegneblokk + tjukke fargeblyanter
8. Stablekopper
9. Memo-kort
10. Leke-mat (IKEA)
11. Grytesett til lekekjøkken
12. Koppesett til lekekjøkken
13. Singsang kort - mine første rim og regler
14. Singsang kort - Mine andre sangkort
15. Bok av et slag (eventyr, fortelling)
16. Min første malebok
17. Lekebiler i plast
18. Treklosser
19. Modellkitt (PlayDoh)
20. Små plastikkdyr
21. Puslespill m/store brikker
22. Reflex
23. Mine første sko
24. Ullsokker

Det er ingen rekkefølge på dette, og mange vil kanskje mene at dette er dyre ting, og det er det jo forsåvidt også. Men jeg vil heller gi han "skikkelige" ting som han likevel trenger, eller ting og leker som han kan ha glede av i mange år fremover fremfor ræl som bare blir liggende og ta opp plass!
Dessuten har lillegutten vert så UTROLIG etterlengta, og han er nok litt bortskjemt :P
Til jul får han lekekjøkken fra IKEA og bord m/ 2 stoler til rommet sitt av meg og pappaen, så da kommer jo lekematen og koppsetett osv godt med der :)

De to eldste får jo så da må minste gutt få også i år får de gave annen hver dag og en liten sjokolade hver dag.

Til Liam som er så liten er det vanskelig å finne på noe men tror han blir glad bare han får pakke så det blir en del praktisk som sokker, ny tannbørste, fin lue, strømpebukser osv..

Ellers er det jo kjekt med duplo man kan dele opp i flere pakker

smudie, smokker, bok, sokker, plastikk glass, tallerken, fargebok, tannkost, spann og spada, biler, vaskekluter, bamse, sparegris, cd, dvd :p

Dette kjøpte vi i fjor. Til jul fikk hun en bondegård hun kunne ha alle dyrene i.

Tuva skal også ha kalender. Til nå har jeg tenkt å ha dette oppi:
Lerret fra søstrene grene 
Fingermaling's bokser (5 pakker)
En pakke med dyr som jeg deler opp (8 pakker)
En pakke med lekemat fra ikea delt opp (5 pakker)
Resten blir nødvendige ting som hun allikevel hadde fått .. klær, julekjole, strømpebukse, votter, lue, osv.
På lørdager skal hun få en smoothie fra ellas kitchen og en liten boks med rosiner.

tenker du på pakke kalendet

Her så har vi brukt dublo som vi har fordelt utvoer flerre dager, sokker, tanbørste, tannkrem, luer,votter, biler, små dukker, farger, tegneblokk, fordelt modelkitt pakke over flere dager, bok

bondekone skrev:
tenker du på pakke kalendet

Her så har vi brukt dublo som vi har fordelt utvoer flerre dager, sokker, tanbørste, tannkrem, luer,votter, biler, små dukker, farger, tegneblokk, fordelt modelkitt pakke over flere dager, bok

Ja,tenkte pakkekalender :) 

Mange gode tips her,som jeg ikke har tenkt på :)

Back
Topp