Tips til jobbintervjuantrekk?

marri86

Glad i forumet
Jeg skal på jobbintervju til uka.

Er for Sparkjøp som åpner butikk i mitt område..(Har interiør erfaring.)

Vil gjerne ha jobben (da butikken jeg jobber i nå, legges ned om 1 ukes tid).
Vil gjøre godt inntrykk.
Hva burde jeg ha på meg? (Har da jobbet MANGE timer samme dagen før intervjuet,så må være sånn at jeg kan skifte, freshe meg opp og dra. Må ta buss eller bli kjørt)

Har sort penbukse, sort "blazer", hvite pentopp, fargerike pentopper +++

Ellers har jeg jo og vanlige klær, men vet ikke helt hva som blir overpyntet og hva som blir underpyntet

Ville tatt på meg svart bukse med jakke... Men det er ikke avgjørende hva du har på deg men hvordan du finner tonen i intervjuet

Så lenge du har rene og halvpene klær kommer du nok langt, så mørk bukse, topp uten mye "mas" og en enkel jakke med fornuftige sko som ikke tar mye oppmerksomhet ville jeg gått for.
Og nøytral sminke og frisyre, som vanlig hverdagsminke (det du bruker på jobb til vanlig) og en enkel frisyre som ser ryddig ut.

Det ville hvertfall gitt meg inntrykk av at du var seriøs, ordentlig og ikke veldig overfladisk.

Noe enkelt og nøytralt. Ikke buksa som evt ble for liten forrige uke ;)

Mørk bukse (kan være jeans hvis den er pen) og en pen genser eller bluse. Noe som er strykefritt og tar liten plass i veska. Og ta med en deo så føler du deg litt freshere :)

I og med at Spar Kjøp er relativt uformelt så ville jeg ha kledd meg pent hverdagslig, og ikke så veldig pyntet. Da fremstår du som ordentlig i tøyet men ikke en som gjør for mye av det :)

Pent hverdagstøy. Personlig synes jeg litt freshe klær er bedre enn kjedelige konservative. Det virker så traust. Med mindre det er en kontorjobb med kleskode.

Litt penere enn hverdagen, og litt nøytralt. Gjerne litt farge, men ikke noe knall farger. ;)

Back
Topp