Tips til jeans og klær med hengemage? (Obs! Bilde av kropp)

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
!!!!ADVARSEL! BILDE AV KROPP LENGRE NED!!!!!

Etter 2 tette svangerskap og 2 keisersnitt er ikke magen eller kroppen det den en gang var. Jeg har både hengemage og ekstra fett. Jeg finner ikke butikker med high waist bukser eller dongeribukser som passer meg :smiley-ashamed008 enten går det ikke opp i min størrelse, ser ikke bra ut,Eller så er ikke buksen laget for ekstra mage selvom den er high waist. Men med utolmodig sensitiv baby med på slep er det ikke lett å shoppe heller...

Er der noen som har tips om butikker eller nettbutikker som har dongeribukser/jeans som kan passe min figur ? Føles ikke bra å gå i joggebukser offentlig :sick009

Her er meg :
20200513_090800.jpg

Ønsker også tips om butikker som har pensjorter , kjoler eller lange trøyer :) mange t skjorter på feks Kappahl og HM passer i størrelsen på en måte, men er for korte slik at magehenget vises .

Tanken er å prøve å gå ned i vekt på sikt . Nå jobber jeg med kiropraktor og fysio på æ få fikset ryggen min. Når den er bedre blir et lettere å trene (om barna finner ut at de skal sovne før 21-22 :angelic:)

Last edited:
Du er litt som meg.
Har veldig mage etter 3 svangerskap, 2 keisersnitt og tidligere kraftig overvekt.

I jeans bruker jeg "Mile High Super Skinny" fra Levis.
Det er ganske dyre, men dersom du bor på Østlandet så har de dem på ekstra salg på Norwegian Fasion Outlet i Vestby en gang i blant.
De har høyt liv og får lukket bukseknappen godt oppe på magen, og da blir magen mye mindre fremtreden når jeg har topp/trøye/genser oppå, og jeg foretrekker trange overdeler....

Etter 2 tette svangerskap og 2 keisersnitt er ikke magen eller kroppen det den en gang var. Jeg har både hengemage og ekstra fett. Jeg finner ikke butikker med high waist bukser eller dongeribukser som passer meg :smiley-ashamed008 enten går det ikke opp i min størrelse, ser ikke bra ut,Eller så er ikke buksen laget for ekstra mage selvom den er high waist. Men med utolmodig sensitiv baby med på slep er det ikke lett å shoppe heller...

Er der noen som har tips om butikker eller nettbutikker som har dongeribukser/jeans som kan passe min figur ? Føles ikke bra å gå i joggebukser offentlig :sick009

Her er meg :
Vis vedlegget 325884

Ønsker også tips om butikker som har pensjorter , kjoler eller lange trøyer :) mange t skjorter på feks Kappahl og HM passer i størrelsen på en måte, men er for korte slik at magehenget vises .

Tanken er å prøve å gå ned i vekt på sikt . Nå jobber jeg med kiropraktor og fysio på æ få fikset ryggen min. Når den er bedre blir et lettere å trene (om barna finner ut at de skal sovne før 21-22 :angelic:)

Jeg er veldig lik deg, jeg har mer heng i tillegg. Jeg har brukt hold-in truser i mange år men har i det siste gått over til hm high waist jeans/jeggings. Noen av de buksene er ikke like høy i livet så de må prøves. Denne går opp til strl 50 https://m2.hm.com/m/no_no/productpage.0706016001.html og er dels skinny og dels relativt strechy. Jeg er ganske fornøyd med disse hvertfall :)

Last edited:
Dr.denim - Solitaire er helt fantastiske bukser. Absolutt verdt å prøve. :)

Min hengemage er veldig fornøyd med Kappahl sin "Linn" :)

Levis bukser sjenerelt, trenings tights fra H&m og Drdenim lexy( carlings). Fikk sånn mage nå etter nr 3.

Slenger meg med på de som anbefaler Molly fra Gina Tricot! God stretch, går høyt opp, skjuler henget og ser veldig bra ut med en litt lang genser til :)

Curvy Jeans på Cubus. De er gode, prøv å se om ikke de sitter.
Jeg kjøpte en slik denne uken, den virker ikke dum altså.

Tre unger og muffintop-mage her også

Har brukt jegging Jane før men den går ikke høyt nok

Her er meg :
Vis vedlegget 325884

Modellen Stella fra Kapp Ahl, den har ganske høyt liv. Zalando har også et veldig stort utvalg, og når du først finner noe du liker så blir det forslag under baser på det.

Molly fra Gina! Beste buksen!

Absolutt Molly!

Ser ut som vi er ganske like i kroppen og jeg bruker Molly buksene på jobb i barnehagen, de er dødsbehagelige :D

Floyd bukser, de med tre knapper :-) Stretchy og god! Vila har mange fine bluser med litt lengde :-)

Bruker Molly fra Gina Tricot, Levis 720 high waist og dr demin fra Junkyard.
Levis er vel den som holder ting mest på plass, da den er tykkere i stoffet enn de to andre, mens molly buksa er den mykeste.

Takk for mange gode forslag og tips :) og ikke et eneste spydig svar. Satt langt inne å tørre å dele bilde av seg selv. Var redd for å bli klat ekkel :oops: (selvbildet er ikke på topp etter barseldepresjon)

Jeg fant Levis mile high bukse på tilbud på zalando. Så har bestilt en slik. Fant ut den største størrelsen kanskje skulle passe :angelic:
Også bestilte jeg to hm billigere HM bukser for å se . Jeg prøvde Cubus sine bukser som noen foreslo, jeg de satt ikke br

Jeg har alltid vært litt sånn jeans og t skjorte/trøye jente. Å da ikke finne noen bukser som passer meg etter 2 svangerskap har vært trist. Nå har jeg håpet igjen :)
Også håper jeg kiropraktor og og fysio hjelper såpass at jeg får til å trene bra igjen.

Vi er mange med sånn mage.

Men vi er ulikt bygd så de samme buksene passer ikke på alle, håper du finner noe som passer for deg.

Anbefaler å sjekke ut Zizzi.no. De har mye fint til de litt "større" kvinnene :) På hm, Cubus og de vanlige butikkene bruker jeg de største størrelsene. På zizzi bruker jeg s og m, da de har litt andre størrelser.

Back
Topp