Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, tenker å begynne med HT og så gå over til vanlig trening (jogging) når kroppen kjennes ok ut. Har ikke vært helt ok siden forrige fødsel så må forsøke å bygge meg opp fra bunnen av, sakte. Yoga er også bra, litt pilates etterhvert.Jeg vil anbefale det i tillegg til vanlig trening. Dette er BARE min erfaring så det er sagt, men jeg hadde rimelig sterk bekkenbunn men 2,5 cm glippe i magemusklene, og mye vondt i ryggen. Når jeg tok situps for å sjekke kunne jeg ikke kjenne konturene av magemusklene en gang. Etter 3 uker med bare Hypopressiv trening kunne jeg begynne å kjenne struktur til magemuskulaturen på hver siden av glippen. Så har det vært litt opp og ned hvor mye jeg har fått brukt det. Det er som med all trening: vil du ha resultater må det også gjøres 3-4 ganger i uka. Men det trenger ikke ta så lang tid hver gang, 10-15 min kan man fint få det til.
Men den største forskjellen har jeg altså merket om jeg har gjort noen yogaøkter og noe kondisjonstrening og vanlig styrkeøkter hver uke, også Hypopressiv etterpå. Nå er det litt over 2 mnd siden jeg fødte og jeg har fortsatt veldig gravidfasong på magen nederst fordi jeg har glippe i magemuskulaturen enda. Men den er nå nede på 1cm og begynner virkelig å bli bedre. Før hadde jeg også veldig heng på magen og dèt er helt borte.
Oppsummert: jeg anbefaler det som en del av et vanlig treningsprogram (men de første ukene kan man gjøre bare Hypopressive øvelser for å styrke kjernemuskulatur først). Og som med alt annet - Finn alternativer dersom noe gjør vondt.
Ja, tenker å begynne med HT og så gå over til vanlig trening (jogging) når kroppen kjennes ok ut. Har ikke vært helt ok siden forrige fødsel så må forsøke å bygge meg opp fra bunnen av, sakte. Yoga er også bra, litt pilates etterhvert.
Var du med på et HT-kurs på nett eller fysisk, så du på youtubekanaler eller laget du eget opplegg?
Er det noen ok steder man kan ta nettkurs som ikke koster så mye? Syns 6000 for ett nettkurs er litt drøyt (uansett om de sier at det har en høyere verdi, da det uansett er en verdi de setter selv).
Hei Mamlala!Jeg fikk fremfall ett år etter siste fødsel. Startet med hypo (nettkurs) etter dette og merket bedring etter to-tre uker. Livet skjer og jeg har aldri kommet lenger enn uke 4, men de gangene jeg tar meg sammen og trener så merker jeg forskjell. Sist gang var det bedre etter bare en treningsøkt!
Jeg er enig i at det er en stiv pris, men du mister aldri tilgangen til kurset og får også bli med i en fb-gruppe hvor du kan spørre om ting du lurer på. For meg har dette kurset vært gull verdt og angrer ikke på at jeg kjøpte det.