Tips til hvor du kan spare penger!

de
Lurer jeg også på :)
Hvordan ble toll osv?

det er kun toll på mat og klær :) alt annet er tollfritt! jeg kjøpte denne pakken sist gang, og betalte ca 7000 kr i frakt,mva og alt dere ser på linken :) jeg regnte ut at nypris ble ca 14600 kr!

de

det er kun toll på mat og klær :) alt annet er tollfritt! jeg kjøpte denne pakken sist gang, og betalte ca 7000 kr i frakt,mva og alt dere ser på linken :) jeg regnte ut at nypris ble ca 14600 kr!

Virkelig? Er det no nytt det eller? Så bra da :-)

Virkelig? Er det no nytt det eller? Så bra da :)

ja :) hvis du går inn på linken, så ser du den tyske prisen. ta av 19 % eller bare legg på 6 prosent og ca 40 euro i frakt :) da har du den endelige prisen :) i norge koster tfk 6000 pluss dypvogna til 2999. bilsetet koster 2599 på barnashus. og vognposen koster vel en 1600-1700 kr på barnashus og adaptere koster en 150-200 kr kan jeg tenke meg ;) så man sparer en good del penger!

Det er ikke toll på barneutstyr, men du må betale 25% moms ved innførsel, samt tollbehandlingsgebyr (noen hundre kroner, tror jeg, litt usikker).

Om du lager deg profil på denne siden, så blir alt i norske priser (inkl. norsk moms). Eg handlet multi-x bag'en der, og betalte rundt 1600,- totalt inkl. tollgebyret fra Posten (200 kr ca.). Bagen koster 3000,- ny i Norge. Eg kjøpte den derifra for å få den i den fargen eg ønsket, da du kun får kjøpt den i fargen svart i Norge for tiden.
Oversiktlig side og rask levering, så eg er veldig fornøyd med leverandøren :)
Hadde tenkt å handle selve Tfk'en også, men så var det bra tilbud på Barnas Hus og eg valgte derfor å kjøpe den der mtp. service og evt. feil. Greit å ha rett på reservevogn om det skulle skje noe med vognen fant eg ut :) Men hadde ikkje det vært for tilbudet, så hadde eg handlet resten på Kiddies og :)

Jeg har bestillt bilsete fra Kiddies, og er relativt fornøyd hittil. Eneste jeg er litt misfornøyd med er at jeg ikke fikk beskjed om at de ikke kunne levere til oppgitt tid, men måtte etterlyse det selv. Fikk dog avklart hvorfor og hvor mye setet var forsinket når jeg kontaktet dem, og tilbud om å heve kjøpet eller bytte til et annet sete, så de virker i hvert fall veldig løsningsorienterte :) Krysser bare fingrene for at setet kommer før babyen nå da, for jeg vil ikke ha noe annet :P

Jeg har laget klar handleliste på kiddies :) Lurer bare på når jeg bør bestille...? Hvor tidlig...
Skal bestille tfk, og ha sykkelvognfeste også :D

Tro om det er noe salg der? Erfaring?

Jeg har laget klar handleliste på kiddies :) Lurer bare på når jeg bør bestille...? Hvor tidlig...

Det pleier å stå når de har vognen på lageret:) ville bestilt den minst 8 uker før termin:)

Hvis du vet hva du skal ha ville jeg bare bestillt med en gang, i tilfelle noe skulle oppstå. Jeg bestillte bilstol ca 10 uker før termin, men pga leveringsproblemer fra fabrikken er det ikke sikkert det rekker frem i tide. Greit å være på den sikre siden :)

Hvis du vet hva du skal ha ville jeg bare bestillt med en gang, i tilfelle noe skulle oppstå. Jeg bestillte bilstol ca 10 uker før termin, men pga leveringsproblemer fra fabrikken er det ikke sikkert det rekker frem i tide. Greit å være på den sikre siden :)
Oi... Ja, du sier noe... Er endel utstyr jeg ønsker til vogna, er vel en 8-9 produktet- og pga tollgebyr og frakt ønsker jeg alt sendt samlet... Da kan det kanskje ta tid :(

Oi... Ja, du sier noe... Er endel utstyr jeg ønsker til vogna, er vel en 8-9 produktet- og pga tollgebyr og frakt ønsker jeg alt sendt samlet... Da kan det kanskje ta tid :(
er ikke toll :) toll er kun på mat og klær:)

Tror det er 120 kr :)
Ja og PLUSS 25 % av verdien:) men de trekker fra den tyske automatisk, så blir ikke så mye mer enn prisen du ser på bestillingen:) den tyske momsen er 19% så du bare plasser på 6 %!:) er ca 40€ på fra frakt! Men uanset sparer du halvparten:)

Back
Topp