Tips til hvilken febermåler man bør kjøpe?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Har en slik "gammeldags" man putter i rompa.
Men ønsker å kjøpe en sånn man måler i øret eller panna.
Hva er best? Noen med erfaring?
 
Har en slik "gammeldags" man putter i rompa.
Men ønsker å kjøpe en sånn man måler i øret eller panna.
Hva er best? Noen med erfaring?
Har både øremåler og pannetermometer og foretrekker øretermometeret. På pannen føler jeg det fort kan være litt forskjell fra sted til sted, men øregangen er øregangen liksom :) det er nok ikke like presist som i rumpa, men de bruker øretermometer på sykehusene i mitt nærområde, og er det bra nok for dem, er det bra nok for meg!
 
Har en slik "gammeldags" man putter i rompa.
Men ønsker å kjøpe en sånn man måler i øret eller panna.
Hva er best? Noen med erfaring?

For spedbarn er gammeldags måling rektalt det beste.
Vi har øretermometer fra braun også, ogn det måler ikke like nøyaktig - særlig ikke når øret er så lite. For barnet mitt på 5 år så fungerer det godt (men må legge på omlag 0,5 grad). For minste fungerer det mer som en indikasjon. Der har jeg mål 37,5 i øret, kontrollmålt rektalt og fått 39,0 der. Så hun har så lite øre at det ikke blir nøyaktig nok.
Pannetermometer har jeg også hatt og det fungerer ikke i det hele tatt. Det er det nærmeste svindel i butikk jeg har kommet :hilarious:

Men øretermometer er veldig fint fra typ 1,5-2 år litt avhengig av hvor stort øret barnet ditt har.
 
Takk for tips. Er så godt man kan spørre folk med erfaring før man shopper. Trodde faktisk pannetermometeret var OK. Men da styres det langt unna! ;D
 
  • Liker
Reactions: HCS
Back
Topp