Vi har en baby på snart 8 mnder, en gutt på 4 og jente på 7. Baby legger seg kl 18, de store før 20. Nå er det vår og mer utetid. Jeg er for tiden alene med ungene da sambo fikk hjerneblødning og er på opptrening. Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til hverdagene ute.. Vi bor på gård uten dyr, bor nært veien som er farlig og vi har grusvei inne på tunet. Det er vanskelig å sykle nå som det er vått, vi har ikke noe lekeapparat eller sandkasse eller noe siden vi flytta hit for knapt et år siden og skulle lage til ute nå i vår.. Vi har trampoline som vi skal sette opp da. Men med baby på slep så er det vanskelig å være med de store på ting a la fotball. Sykkeltur går an, men må planlegges siden vi må kjøre et sted å parkere før vi kan sykle. Stor trafikk på smal vei her, ikke lett å sette avårde med to små på sykkel da.
Jeg trenger enkle tips til hvordan løse ettermiddagene med disse småtrolla mine. Vi digger jo å være ute, men kjenner at jeg er fantasiløs og lite kreativ for tiden. I tillegg går jeg å grubler mye på alt som skulle vært gjort... En åpenbar konflikt er jo at jeg og minste må inn til legging, mens de vil være ute lengre..
Kunne tenkt meg å få dratt ungene med på å hjelpe til med ting, men de er totalt uinteressert i det. De krangler mye og har sett mye på skjerm i vinter. Jeg ser en sammenheng her faktisk. Skjermtid = krangling! Jeg har vært mer brølemamma denne vinteren enn noensinne.
Så.. Kloke hoder - kom med tips, jeg har ikke overskudd til å tenke selv!
Ikke si at jeg må få avlastning, det får jeg når jeg trenger det. Dette handler om hverdagen med barna mine. Ikke egentid for meg.
Jeg trenger enkle tips til hvordan løse ettermiddagene med disse småtrolla mine. Vi digger jo å være ute, men kjenner at jeg er fantasiløs og lite kreativ for tiden. I tillegg går jeg å grubler mye på alt som skulle vært gjort... En åpenbar konflikt er jo at jeg og minste må inn til legging, mens de vil være ute lengre..
Kunne tenkt meg å få dratt ungene med på å hjelpe til med ting, men de er totalt uinteressert i det. De krangler mye og har sett mye på skjerm i vinter. Jeg ser en sammenheng her faktisk. Skjermtid = krangling! Jeg har vært mer brølemamma denne vinteren enn noensinne.
Så.. Kloke hoder - kom med tips, jeg har ikke overskudd til å tenke selv!
Ikke si at jeg må få avlastning, det får jeg når jeg trenger det. Dette handler om hverdagen med barna mine. Ikke egentid for meg.