Tips til hva vi kan skrive..

MammaJuni17

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Heisann alle herlige damer! :rolleyes:

Jeg trenger litt hjelp med en liten ting til når vi ska overraske svigers med graviditeten. Det er vårt første barn sammen, men det blir da 6 barnebarn for svigers. Samboeren hadde veldig lyst å gjøre dette om til en lek på svigermor sin bursdag om ikke så veldig lenge.

Det vi skal gjøre er følgende: Jeg skal pakke inn 5 esker med et hint og litt snop i hver. Vi skal gjemme de rundt forbi i huset hennes og få hvert barnebarn til å hjelpe bestemor finne disse eskene. Barnebarna får beholde den lille posen med godis oppi esken, mens bestemor får en lapp med et hint på. Når hun har fått alle 5 lappene skal hun og alle andre i familien få gjette seg frem. Vi skal holde munn og gi henne enda ei eske som hun da åpner og finner en babybody der det står "Barnebarn #6 kommer Juni 2017" .

MEN jeg trenger hjelp til disse hintene. Det må være baby relatert, men ikke for obvious. De vi har planlagt til nå er:

Lapp 1: Bilde av et eple (babyen er ca. på størrelsen av et eple når hun skal ha selskap)
Lapp 2: Juni
Lapp 3: 2017
Lapp 4: 3 * 4 / 2 = ( = 6 - altså barnebarn #6 )
Lapp 5:

Noen som kommer på noe lurt vi kan skrive på den siste lappen? :D:D

Setter pris på hjelpen! Her fungerer ikke hjernen for tiden :yuck: Jeg tenkte kanskje å legge med et bilde av en sitron siden jeg er så hekta på sitron for tiden. Eller om noen har et bilde som demonstrerer "hormonbombe" kunne det også vært noe... :p

Bilde av en bolle?

Kanskje du bare skal skrive 17 på den ene lappen? og ta med et bilde av Juni Anker Hansen på den andre? :hilarious: må ikke bli for lett heller, juni 2017 kan jo bli enkelt å koble? Lykke til, så morsomt at du gjør noe mer utav det :D

Tror også at en skattejakt med "2017" og "juni" som hint er litt for avslørende :angelic:
Hvis ikke dette er noe dere pleier å gjøre når dere avslører at dere skal på ferie f.eks? :p
Hehe, men veldig kult og kreativt :D

Kanskje du bare skal skrive 17 på den ene lappen? og ta med et bilde av Juni Anker Hansen på den andre? :hilarious: må ikke bli for lett heller, juni 2017 kan jo bli enkelt å koble? Lykke til, så morsomt at du gjør noe mer utav det :D
Tror også at en skattejakt med "2017" og "juni" som hint er litt for avslørende :angelic:
Hvis ikke dette er noe dere pleier å gjøre når dere avslører at dere skal på ferie f.eks? :p
Hehe, men veldig kult og kreativt :D

Ja det var kjempe lurt å ha bilde av hun ja ! Åååå, takk for hjelpen! :D

Jeg tenkte kanskje det kunne tyde på noe ift. et bryllup vi skal i i juni... at de ikke tenkte baby men bryllup. Men likte ideen til linegj :D

Vi skal gjøre det samme med mine foreldre, men da skal jeg ikke ha med årstall og heller "8.juni" som er da den første termindatoen jeg fikk, og bryllupsdatoen til mamma og stefaren min. :D

blir kjekt å se om de klarer det! :D

Det blir gøy!du må si hvordan det gikk:)
Håper vi får høre hvordan det går ;-)
Så kreativt! Lykke til:)

Takk! :D Jeg skal nok fortelle hvordan det gikk ja :D blir kjempe kjekt å si det på en spesielle måte :D
Jeg vett ikje hvordan svigersøsterene mine gjorde det når de var gravide med nr.1 men med barnebarn 2,3&4 fikk vi bare en SMS med nyhetene :P det synes jeg blir litt utpersonlig.'

Så kult! Fortell hvordan det går da!

For en utrolig kul idé! :) Jeg tror jammen jeg må kopiere deler av idéen din da vi skal fortelle svigerforeldrene mine det om halvannen uke (og endre på stikkordene/bildene da)! Jeg har en svigermor som elsker rebuser og slikt:)

Last edited:
Back
Topp