Tips til hobby?

Frumommy

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg skal gå hjemme til termin som er ved årsskiftet etterfulgt av permisjonstiden. Har jobbet offshore og er vandt med mye fritid, men nå trenger jeg tips til hva jeg kan gjøre.
Strikking/håndarbeid er ikke helt min greie og film/serier har jeg liten tolmodighet til.
Dagene mine går stort sett i husarbeid, små turer, lage middag og de vanlige rutinene. Vi har et stort hus som trenger oppussing så skulle ønske jeg var litt mer kreativ der. Lurer på om jeg skal melde meg opp til en eksamen i desember slik jeg kan ta et fagbrev når jeg er ferdig med permisjonen. Andre ting jeg kan gjøre for å utvikle meg få dagene til å bli mer meningsfylt?

Hvis du har bilder liggende lagret så er dette en flott mulighet til å få ordnet opp i dem før ungen kommer. Blir nok av bilder etter fødselen så greit om man har fått fremkalt/satt i album/laget fotobøker av det man har liggende... Pusse opp barnerommet er også en klassiker. Finnes heldigvis maling som er trygg for gravide.

Eksamen i desember med termin rundt årsskiftet høres veldig sprekt ut. Om du har lyst er det bare å gå for det. Ikke bli for skuffet om barnet kommer tidlig, nattesøvnen forsvinner, eller formen blir så dårlig at du må utsette. Generelt sett er det fint med små avgrensede prosjekter som kan legges bort når/hvis du blir for sliten.

Tenkte akkurat på det samme som hun over her. Ordne bilder, eventuelt lage et album med litt scrappe preg, gjøre det veldig ditt, unikt og personlig. Da får man i alle fall vært kreativ.
Lese bøker er jo et hyggelig tidsfordriv... starte blogg :p
Bake.... lage mye hjemmelagde ting til julegaver f.eks.
Planlegge hvordan du vil pusse opp barnerommet og innrede det...?

Back
Topp