Tips til handling i Sverige

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Skal til Sverige fra fredag til lørdag og hovedsakelig handle til dåpen. Men hva annet burde jeg handel der. Har ei lita på 4 mnd. Er grøten billigere der? Mme? Evt andre ting generelt til husholdningen!?:)

Vi kjøper brus, øl, caprisonne, smågodt:o, klær, leker
Veldig lite vanlig mat...

Kjøttvarer er ofte billigere. Ellers er det vel brus, øl, kaffe.
Grøt osv har jeg ikke sjekket ut...

Aner ikke om det er billigere men de har ett helt annet utvalg i barnemat å sånn allefall☺

Grøt og middagsglass kan være rimeligere hvis du handler i riktig butikk. Der vi handler i Sverige koster grøten ca 20kr mindre for pakka og middagsglass får du 5 for 4 blir litt penger hvis du handler en del. Fruktsmothie kan også være veldig mye rimeligere hvis du velger kartonger med flere like smaker, vi fant 4 pakkninger til 16kr i fjor med kjente merker og god holdbarhet.

Grøt er mye billigere ja. :) og så har de sånne store poser med maiskroker. Det er jo generelt billigere, og synes det er mer å velge i. Pass på å kjøpe karbonadedeig av rent storfekjøtt om du skal ha det. Storhandler du kan du spare en del. :)

Ost, melk (halv pris), egg, kjøttdeig, kylkingfilet, brus, godis, skyllemiddel, vaskepulver :-D

Når vi er over handler vi mye av det samme, så har vi et lite lager. Tannkrem/ skyll, såper til hår og kropp og til husvasken, krydder som vi bruker mye av i store boxer, malt pepper, organo, karri tacokrydder mm.

Jeg bruker mye frukt og bær i smoothie, så kjøper mye sont. Hvis noe frukt er på tilbud/ billigere, så kjøper jeg mye og fryser med i biter hjemme :)
Det er faktisk skjeldent vi kjøper kjøtt, vi syns bare det smaker dårligere...

Tørrvare som knekkebrød og kjeks, tacolefser og frokostblanding er igså med hjem :)

Kattesand!

Det eneste vi sparer på å kjøpe der er brus og barnemat. Ellers går vi sjeldent i pluss. Så for oss blir det utvalget som frister.

Ingen erfaring med barneprodukter. Men de få gangene jeg har vært i Sverige, er husholds-osten et must å kjøpe med hjem, syns den er mye bedre enn norvegia, og billig! :)

Back
Topp